HIC


made in croatia




12.lipnja 2019.
RASTEREĆENJE PROMETA
Grad Split dobio mini metro

metro u Splitu

U Splitu je pušten u promet mini metro kojim se od predgrađa do rive stiže za samo 4 minute. U metrou će prometovati niskopodni gradski vlak. Metro je izgrađen kako bi se rasteretio promet i gužve u užem dijelu grada i trajektne luke.

Jučer u jutarnjim satima u vlak su se ukrcali prvi putnici , predstavnici Grada Splita, HŽ Infrastrukture, HŽ Putničkog prijevoza i novinari i provezli se metroom od Kopilice do Trajektne luke.

Metro je tako povezao Kopilicu s gradskom lukom i obrnuto, vožnja u jednom smjeru traje četiri minute, a putnike će prevoziti dva moderna vlaka. Željeznička pruga na toj dionici duga je dva kilometra, a izgrađena je prije više od 35 godina.

Cijena karte iznosit će 11 kuna, a vlak će prometovati od 5 do 22 sata.

- Na ovaj način osnažujemo javni gradski prijevoz i gradska željeznica koja je gotovo zamrla na području grada Splita sada oživljava, i to na najbolji mogući način - objedinjena s gradskim prijevozom koji je do sada bio samo autobus, istaknuo je Nino Vela, zamjenik gradonačelnika Splita.


Cilj je, kaže Vela, rasteretiti trajektnu luku.

- Ovo je nova usluga u javnom gradskom prijevozu, kao nova autobusna linija. Naši građani nisu navikli na vlak. Svima onima koji su dosad išli dionicom preko Hercegovačke ulice, i ove gradske linije, ali i prigradske, poručujemo da je ovo najpovoljniji način za doći u uže središte grada. Gradska željeznica je predviđena kao jačanje gradskog prijevoza baš na potezu iz šireg središta grada u uži dio. Ovo je najbrži i najugodniji način dolaska na rivu i u gradsku luku - rekao je za emisiju "Dobro jutro, Hrvatska".

Član uprave HŽ Infrastrukture Darko Barišić istaknuo je da je projekt splitskog metroa dobar te da je to tek prva faza projekta, a njihov cilj je povezati zračnu luku Split s trajektnom lukom kao i povezati Zagreb sa Splitom. Smatra kako je ovo tek početak ulaganja u Split i prigradsku željeznicu, a do jeseni će to sve još snažnije pokrenuti.

Na prvoj vožnji je bio splitski gradonačelnik Andro Krstulović Opara sa svojim zamjenicima i suradnicima. 

Putnici će kartu za vlak u trajanju od 75 minuta moći koristiti i za prvu zonu gradskog autobusa. Metro će voziti u prosjeku svake 24 minute, napomenuo je glavni koordinator za gradsko-prigradski prijevoz u regionalnoj jedinici Split Srećko Grujić.

Jučer su stanari Kopilice zbog toga što je, kako su naveli u priopćenju, 400 metara manje ceste rekonstruirano, pisali gradonačelniku prozivajući Grad Split za neodgovornost, nepolaganje računa i razbacivanje gradskim novcem.

Splitski metro projekt je kojim se žele smanjiti gužve na prometnicama, posebice u ljetnim mjesecima, a na taj bi se način trebala rasteretiti Trajektna luka.

Putnici koji budu u taj grad dolazili vlakom ili autobusom sada će se iskrcavati u Kopilici, odakle će ih u gradsku luku prevoziti metro. U budućnosti će se metro proširiti, imat će pet željezničkih postaja od kojih će jedna biti na Trgu Hrvatske bratske zajednice u samom središtu Splita, a sve bi trebalo biti gotovo 2020. godine.

pogledajte galeriju jutarnjeg lista




hrt /hic.hr
foto:juternji.hr





Vijesti | Audio | Dom i svijet | Turizam | HIC TV | Oglasnik | Knjige | Hrvati izvan domovine | Linkovi | Marketing | O nama

Copyright 1999 - 2001 Croatian Information Centre. All rights reserved.
Included in this bulletn: Reproduction or copying of images is prohibited.
Croatian Information Centre - Service Agreements
Contact Croatian Information Centre