HIC http://www.made-in-croatia.com.hr/
HIC-vijesti-gospodarstvo

Made-in-Croatia, hrvatski proizvodi i hrvatski suveniri


09.kolovoza 2019.
ZRAČNI PROMET
Hrvatske zračne luke bilježe rast prometa i ostvaruju dobre rezultate

Aerodrom Zagreb

foto: zračna luka dr.Franjo Tuđman, Zagreb

Dok se o ovosezonskim turističkim rezultatima vode žustre rasprave i bilježi pad broja noćenja, hrvatske zračne luke u prvoj polovici godine nastavljaju sa sve većim prometom i ulaganjima u infrastrukturu.

- Možemo kazati da smo zadovoljni, pozitivan je rast u zračnom prometu, blizu smo dvocifrenom rastu - oko 10 posto na nivou svih zračnih luka. Ove godine možemo očekivati preko 11 milijuna putnika u svim zračnim lukama, što je iznad europskog prosjeka, govori Tonći Peović, predsjednik Udruženja zračnog prometa Gospodarske komore Split.

Najveći dio prihoda zračnoga prometa, koji je oko 4.5 milijarde kuna, generira kompanija Croatia Aerlines.

- Najveću stopu rasta ove godine ostvarili su Zračna luka Rijeka i Zadar. U apsolutnim brojkama najjača je Zračna luka Dubrovnik, on bilježi 14 posto rasta, rekao je Peović.
Zračni promet jedan je od najvažnijih segmenata turizma.
- Turistička destinacija nije atraktivna ako nije dostupna - turizam je prijevoz i boravak, govori Peović.

- Cijena zračnog prometa pada - on je dostupniji sve većem broju ljudi. Zato ljudi, po novom trendu, koriste višekratna putovanja i dolaze na kraći period, a ne  koriste više samo jedan odmor u komadu. To su svjetski trendovi, ističe Peović.

- Zagreb je prošle godine imao veliki porast s obzirom na nogometno prvenstvo u Rusiji - veliki broj građana je odlazio na utamice. Ove godine se taj rast nije dogodio, govori Peović o zračnoj luci Franjo Tuđman.

- Zastupljenost niskobudžetnih avioprijevoznika na Jadranu je jaka - u Splitu je to 50 posto, u Dubrovniku 40. Međutim, u Zagrebu to nije dovoljno zastupljeno; vjerujem da će njihov menadžment naći načina da napravi atraktivan paket kako bi lowcoasteri počeli više letjeti intezivnije i prema Zagrebu.


30.rođendan Croatia Airlines-a


Prije 30 godina , točno 7. kolovoza 1989 godine u Zagrebu je registriran Zagreb Airlines d.d. (Zagal ) poduzeće za zračni prijevoz. S radom je počeo u prosincu iste godine pružajući usluge prijevoza poštanskih pošiljki. Godinu dana kasnije u srpnju mjesecu Zagal je preimenovan u Croatia airlines d.d. , nacionalna aviokompanija za prijevoz putnika, pošte i robe.

Prvi komercijalni let Croatia Airlinesa obavljen je 5. svibnja 1991. godine iz Zagreba u Split, dok je povezivanje Hrvatske sa svijetom počelo 5. travnja 1992. godine, prvim međunarodnim letom na liniji Zagreb – Frankfurt.

Od prvog leta do kraja veljače ove godine zrakoplovi tvrtke ukupno su obavili 589.500 letova i prevezli više od 38,240.000 putnika. Od toga je na letovima unutar Hrvatske zabilježeno 11,407.500 putnika, na međunarodnim letovima 24,014.500, a na izvanrednim (čarter) letovima 2,818.000 putnika. Tijekom predstojeće turističke sezone zrakoplovi Croatia Airlinesa u redovitom će prometu letjeti u 38 odredišta u 24 države.

Vrijedi naglasiti i to da je u proteklih trideset godina kompanija postala članica najvažnijih zrakoplovnih udruženja kao što su Međunarodna udruga za zračni promet (IATA) i Star Alliance, najveći zrakoplovni savez na svijetu. Na europskom zrakoplovnom nebu Croatia Airlines danas je europski avioprijevoznik srednje veličine, kojeg putnici prepoznaju po sigurnosti letenja, profesionalnom osoblju i kvaliteti usluge.

Flota Croatia Airlinesa se sastoji od 12 zrakoplova: dva Airbusa 320, četiri Airbusa 319 i šest turboelisnih zrakoplova Dash 8-Q400.

U godini u kojoj se obilježava 30. obljetnica osnutka počelo je i vizualno osvježenje flote. U sklopu redovitog programa tehničkog održavanja na zrakoplovima je povećan logotip CROATIA, čime je postao još uočljiviji. Nadalje, kvadrat kao prepoznatljivi simbol hrvatskoga nacionalnog identiteta, odsad se još više proteže na trup zrakoplova. Vizualna modifikacija eksterijera primjetna je i na donjem dijelu (trbuhu) zrakoplova, koji je sada bijel, čime se postiglo vizualno povećanje i elegancija zrakoplova. Tako su zrakoplovi Croatia Airlinesa, koji mnogim putnicima predstavljaju prvi susret s Hrvatskom, postali još snažniji i prepoznatljiviji promicatelji države, a Croatia Airlines pritom nastavlja aktivno pridonositi unapređenju hrvatske turističke ponude.


HRT /HIC.hr
foto: arhiv



Vijesti | Audio | Dom i svijet | Turizam | HIC TV | Oglasnik | Knjige | Hrvati izvan domovine | Linkovi | Marketing | O nama

Copyright 1999 - 2001 Croatian Information Centre. All rights reserved.
Included in this bulletn: Reproduction or copying of images is prohibited.
Croatian Information Centre - Service Agreements
Contact Croatian Information Centre