HIC
http://www.made-in-croatia.com.hr/



aktualno-vijesti




 

29. srpnja 2021
POVEZIVANJE KRAJNJEG JUGA HRVATSKE
Pelješki most spojen, povezan hrvatski teritorij

pelejski most spojen


Sinoć na gradilištu Pelješkog mosta bilo je živo i svečano. Razlog je podizanje zadnjeg, 165.segmenta čelične konstrukcije čime je obilježena završna faza spajanja mosta. To je povijesni događaj jer izgradnjom ovog mosta Hrvatska je povezana a krajnji jug nije više izoliran. Riječ je projektu
vrijednom 520 milijuna eura koji je zajedno s pristupnim cestama sufinanciran sredstvima EU-a u iznosu od 357 milijuna eura.

Sinoć je na Pelješkom mostu s delegacijom bio i premijer Plenković. Istaknuo je kako je ovo bio povijesni trenutak za rješavanje prekida teritorijalnog kontinuiteta kopnenim putem.

Večeras smo ostvarili cilj koji rješava problem star 300 godina. To je fascinantno strateško postignuće hrvatskog naroda i države i slika modernog suverenizma koji definira kako ostvariti strateške nacionalne interese i ono što je godinama bio cilj hrvatskog naroda i države i to učiniti uz osnaženu i oplemenjenu, puno utjecajniju poziciju Hrvatske u međunarodnoj zajednici, kao članice EU-a, rekao je Plenković u obraćanju tijekom kraće svečanosti nakon spajanja Pelješkog mosta.

Istaknuo je da most ne spaja samo Hrvatsku nego i EU, ne dijeli nego povezuje Hrvatsku i Bosnu i Hercegovinu (BiH) te je trajna stečevina ne samo sadašnje, nego i svih vlada i saziva Hrvatskog sabora, županija, župana, zastupnika i svih onih koji su težili da se taj cilj ostvari.

- Ovo je veliki svehrvatski projekt i tako ga trebamo doživljavati, rekao je Plenković.
- To je most koji će biti jedno od najvećih postignuća u naših sedam godina članstva u EU-u i jedna od konkretnih i važnih ostavština naše Vlade. On će zauvijek biti tu. On ne spaja samo Hrvatsku, već i teritorij EU-a, istaknuo je Plenković.

Zahvalio je Hrvatskim cestama, China Road and Bridge Corporationu i njegovim inženjerima i radnicima, koji su izgradili most tri mjeseca prije roka unatoč pandemiji.

Zahvalio je i Stragabu i Avaxu koji grade tunele i pristupne ceste te Marjanu Pipenbaheru, slovenskom projektantu mosta.

Za Dubrovnik, kako je rekao, most znači bolju prometnu povezanost, a za Pelješac i Korčulu novu kvalitetu jer, kao i cjelokupni hrvatski jug, postaje više nego do sada turistička autodestinacija.

U odnosima s BiH, naglasio je, Hrvatska je postigla dva cilja: realizirala pravo da spoji svoj teritorij, a da BiH ima neškodljiv i "krajnje bezbrižan" prolazak do Neuma.

Naglasio je da su svi dali doprinos gradnji mosta, "svatko u nekoj svojoj fazi, koliko je mogao i u skladu s mogućnostima", a da su aktualna i prošla vlada riješile probleme s BiH i uvjerile EU da financira projekt.

- Došli smo, odigrali obranu, a onda napravili sjajan napad i zabili golove, ali smo ih zabili za Hrvatsku i zato se svi moramo veseliti, rekao je premijer.

- Večeras budimo sretni i zadovoljni. Spojili smo Hrvatsku i ostvarili nešto što će trajno ostati i što će generacije koristiti, a mi ćemo biti ponosni da smo dali svoj mali doprinos onome što je hrvatski interes, zaključio je.

hrvatski šah, komplet


Podizanjem posljednjeg, 165. segmenta čelične rasponske konstrukcije, Pelješki most je u četvrtak potpuno spojen i proteže se od Komarne na kopnenoj strani, do Brijeste na Pelješcu.

Most ima 13 raspona, od kojih je pet glavnih duljine 285 metara, šest centralno postavljenih armiranobetonskih pilona visine 33 metra te dva traka zajedno sa zaustavnim koji će služiti za održavanja mosta. Most je visok 50 metara te ispod mosta mogu proći visoki brodovi, kako je rekao Plenković i brodovi poput "Titanika".

Posljednji element koji je sinoć postavljen dug je 18 metara, a simbolički su postavljanje dovršili premijer Plenković, ministar prometa Oleg Butković, dubrovačko-neretvanski župan Nikola Dobroslavić i predsjednik Uprave Hrvatskih cesta Josip Škorić.

Spajanje su pratili i brojni građani s kopna te mnoštva brodica, barki i drugih plovila.

Na kraju svečanosti spajanja priređen je bogat vatromet.

Radovi se nastavljaju, a prva vozila od Komarne do Brijeste mogla bi proći na proljeće.






Sve o gradnji Pelješkog mosta


Izgradnja Pelješkog mosta napreduje, unatoć zastoju probijanja rokova neće biti

Kasni izgradnja Pelješkog mosta, iz Kine sinoć stigli zavarivači

Hrvatski i kineski premijer posjetili gradilišet Pelješkog mosta

Počela izgradnja Pelješkog mosta, u more zabijen prvi pilot dug 74 m

Počinju radovi na izgradnji Pelješkog mosta


HRT/ HIC.hr
Foto: dubrovacki list

 

 


Vijesti | Audio | Dom i svijet | Turizam | HIC TV | Oglasnik | Knjige | Hrvati izvan domovine | Linkovi | Marketing | O nama

Copyright 1999 - 2001 Croatian Information Centre. All rights reserved.
Included in this bulletin: Reproduction or copying of images is prohibited.
Croatian Information Centre - Service Agreements
Contact Croatian Information Centre