HIC grbovi-500-100
Vijesti | Audio | Dom i svijet | Turizam | HIC TV | Oglasnik | Knjige | Hrvati izvan domovine | Linkovi | Marketing | O nama



made in croatia, suveniri i poslovni darovi


06.lipnja 2019.
ŠTO TREBA HRVATSKA NAPRAVITI ?
NK Barcelona kopirala dres Hrvatske nogometne reprezentacije

nogometni dres-hrvatski-i-barcin
foto: hrvatski dres i novi Barcelonin dres

Ovih dana u medijima je objavljena vijest da nogometni klub Barcelona ima novi dres. Novi Barcin dres na sebi ima prepoznatljive kockice hrvatske nogometne reprezentacija po kojima se prepoznaje u svijetu. Istina na barcinom dresu kockice nisu identične hrvatskim. Prema informacijama medija dizajner koji je zaslužan za izgled hrvatskog dresa dizajnirao je i Barcin dres.


Što treba napraviti sada, treba li HNS i Hrvatska reagirati ?


O ovoj temi ali i o brandiranju Hrvatske razgovaralo se u HRT emisiji Otvoreno kod Mislava Togonala.
U raspravi su sudjelovali predsjednik HURA-e Davor Bruketa, bivši izbornik hrvatske nogometne reprezentacije Miroslav Ćiro Blažević, dizajner Boris Ljubičić, filmska producentica Erika Milutin Diller, voditeljica Radne skupine predsjednice za razvoj identiteta i brenda RH Dubravka Sinčić Ćorić te predstojnik Ureda predsjednika Vlade Zvonimir Frka Petešić.


Ćiro revoltiran zbog poteza FC Barcelone

- Bio sam šokiran i revoltiran kada sam vidio da je Barca stavila kockice na svoj dres. Ne znam postoje li neke mogućnosti da mi reagiramo, nadam se da je Šuker napravio stanovitu ogradu oko našeg brenda. Oni su jednostavno kopirali naš dres i netko bi trebao dati objašnjenje oko toga, komentirao je na početku emisije Miroslav Ćiro Blažević činjenicu da je nogometni klub Barcelona izbacila novu garnituru dresova na kojima su pruge zamijenili kockicama.

S obzirom na to da je ista tvrtka dobavljač za Vatrene i za Barcelonu, postavlja se pitanje je li ovo stvar odredbi iz ugovora.

- Oni su uzurpirali marketinško pravo na taj dres, ovdje se radi i o dizajnu, on je u osnovi fizički njihov. Pravila u kopiranju kaže da ako je nešto više od 70 posto slično, onda to više nije original. Ovdje se radi o 90 posto sličnosti. Umjesto bijelih polja došla su tamnoplava, ističe dizajner Boris Ljubičić


Dužnost HNS-a je reagirati

Davor Bruketa kaže da bi stvari trebalo okrenuti.

- Oni su se pravno zaštitili, ali ovo je sada opet sjajna prilika da se opet priča o Hrvatskoj, o hrvatskom vizualnom identitetu. Dužnost je HNS-a da reagira. To nije isti dres, ali to jako nalikuje na hrvatski vizualni identitet. Pravni koraci su potpuno sekundarni.

Na umu treba imati da je hrvatska zastava jedina koja ima motiv šahovnice te to treba imati na umu ako krenu pravne procedure u odnosu na dres, ističe predstojnik Ureda predsjednika Vlade Zvonimir Frka Petešić.

Voditeljica Radne skupine predsjednice za razvoj identiteta i brenda RH Dubravka Sinčić Ćorić kaže da je skupina završila posao.

- Sudjelovala je šarolika grupa ljudi. Žustro smo raspravljali, bilo je ljudi koji imaju vrlo jake osobnosti, uostalom zbog svoga stava i osobnosti su bili i pozvani. Ovo je bio test možemo li se mi dogovoriti što Hrvatsku čini jedinstvenom ili različitom u odnosu na druge zemlje.



Stvoren imidž Hrvatske kao privlačne produkcijske sredine

Dodaje da je definirano sedam ključnih točaka oko kojih bi se brend trebao razvijati, a sve se vrti oko ljudi.

- Ljudi imaju izražene karakteristike otvorenosti, srčanosti, društvenosti, inovacijskim kapacitetom, znanjem, upornošću kojim postižu uspjehe. Odraz našeg karaktera i mentaliteta jest da se klatimo između euforije i depresije. Sve doživljavamo na način koji je ekstreman, a s druge strane imamo vrlo visoku razinu kriticizma i postavljamo se kao da o svemu jako puno znamo.

Filmska producentica Erika Milutin Diller govorila je o "Igri prijestolja". Zadnje epizode u SAD-u je gledalo 48 milijuna ljudi, a s onim ilegalnim i legalnim, možda ih je vidjelo i pola milijardi ljudi. Postoje ture jer ljudi žele vidjeti gdje se to snimalo. Kako to iskoristiti?

- Jedan je dio snimljen u Dubrovniku. Priča je počela prije 10 godina te trenutno u Hrvatskoj radi više produkcija. S privlačenjem stranih produkcijskih kuća stvoren je dobar imidž "privlačne produkcijske sredine". Postoje poticaji koji privlači strane tvrtke i to zahvaljujući Ministarstvu kulture i ministrici koja
je to i pokrenula. Stvorili smo nešto savršeno za jednu novu industriju.



Vlada treba osnovati operativni ured

Hrvatska je dokazana najjača sportska nacija na svijetu, u odnosu na broj stanovnika u svijetu, dodaje Ćiro Blažević.

- Taj nam epitet ne može uzeti nitko. S druge strane, sport ima evidentni hendikep, a to je infrastruktura. Mi smo fenomeni.

Imamo zajednički teritorij oko kojeg smo se manje više svi složili te je detektiran potencijal po kojem bi Hrvatska mogla biti poznata.

- To je područje kvalitete života. Hrvatska ima potencijal da postane zemlja po mjeri čovjeka. Ona to danas još nije, na barem ne u svim segmentima. Idući je korak da Vlada osnuje operativni ured koji će se baviti time te da definiraju što je po mjeri čovjeka u ljudskim pravima, industriji, infrastrukturi. Vjerojatno neboderi u Dubaiju nisu po mjeri čovjeka, dodaje Davor Bruketa naglasivši još jednom da bi priču s dresovima trebalo iskoristiti.

- Estonija ima takvo operativno tijelo koje bi reagiralo na ovakvu priliku s dresom Barcelone.

Dizajner Boris Ljubičić sjetio se Stjepana Radića.

- On je rekao: Hrvatska je zapušćena. Dakle, Hrvatska je intelektualno zakazala, nije stvorila svoj identitet. Lijepu prirodu smo imali prije. Nikako da uđemo u tezu jesmo li mi država i kako se država prezentira.

Davor Bruketa zaključuje da je Hrvatska vidljivost sada puno bolja nego prije.

- Boris je napravio nešto vrlo važno za svoju zemlju. Nekad smo gradili vizualni identitet "oko keltskih pletera". On je identitet pretvorio u plavi i crveni kvadrat. Nakon Rusije je valjda svima jasno koliko taj identitet vrijedi. Prvi korak i prije osnivanja Ureda jest da se taj identitet na formalan način prihvati, da se regulira upotreba, da se zaštiti i da postane dio nacionalnog blaga. Estonija i Slovenija bi dali sve da imaju takvu prepoznatljivost.

hrt.hr /HIC.hr
foto:



Vijesti | Audio | Dom i svijet | Turizam | HIC TV | Oglasnik | Knjige | Hrvati izvan domovine | Linkovi | Marketing | O nama

Copyright 1999 - 2001 Croatian Information Centre. All rights reserved.
Included in this bulletn: Reproduction or copying of images is prohibited.
Croatian Information Centre - Service Agreements
Contact Croatian Information Centre