HIC https://made-in-croatia.com.hr/hr/proizvodi/drzavna-i-druga-obiljezja-drzavna-obiljezja-213
vijesti-svijet
zlatnici i srebrnjaci


ATZENA maslinova ulja

29.ožujka 2021.
BROD SE NASUKAO ZBOG PJEŠČANE OLUJE
Brod Ever Given je uspješno pokrenut, Sueski kanal je još uvijek zatvoren

nasukani brod u sueskom kanalu

Golemi kontejnerski brod koji od utorka 23.ožujka blokira Sueski kanal oslobođen je i pokrenuo je motore, priopćila je u ponedjeljak tvrtka Inchcape Shipping.

- Brod Ever Given je uspješno vraćen u odgovarajući položaj jutros u 4,30, objavila je tvrtka na svom Twitter profilu.

Brod koji plovi pod panamskom zastavom, dug 400 metara i težak 200.000 tona, zaglavio se poprijeko na jednom od najprometnijih trgovačkih pomorskih puteva zbog pješčane oluje i snažnih vjetrova koji su utjecali na vidljivost. 

Bageri i tegljači radili su danonoćno kako bi ga oslobodili.

Plima je uz pun mjesec noćas pomogla u oslobođenju zaglavljenog broda, navela je tvrtka.

Blokada kanala dovela je do ometanja lanaca opskrbe te je utjecala na globalna tržišta, a šteta se mjeri u milijardama dolara.

Zasad nije poznato kad će Sueski kanal ponovno biti otvoren za promet. 

Kako navode vlasti, oko 370 brodova čeka s obje strane na prolazak kroz kanal, uključujući i 25 naftnih tankera. Bloomberg je izvijestio da ih se tamo možda nalazi i 470. 

Sueski kanal, koji spaja Mediteran s Crvenim morem, najkraća je trgovinska ruta između Azije i Europ


Blokiran Sueski kanal

26.ožujka 2021: Najveća blokada svjetskog pomorskog prometa potrajat će danima, oglasio se i vlasnik nasukanog broda: "Naravno da očekujemo tužbe, ali sad je fokus na izvlačenju Ever Givena broda.

Uprava Sueskog kanala procijenila je da trebati ukloniti oko 20 tisuća kubnih metara pijeska da bi se pomaknuo ogroman kontejnerski brod koji je prije tri dana blokirao jedan od najprometnijih morskih pravaca u svijetu.

Brod Ever Given, dug gotovo koliko je Empire State Building visok, nasukao se na obalu kanala kad ga je zahvatila pješčana oluja s udarima vjetra do 40 čvorova. Loša vidljivost i teža upravljivost kumovali su havariji zbog koje sada stotine brodova s obje strane Sueskog kanala čeka na prolaz.

U izvlačenje broda zasad su uključena dva bagera, devet tegljača i četiri kopača na obalama koji uklanjaju pijesak s pramca broda. Trebat će ukloniti do 20 tisuća kubnih metara pijeska kako bi dosegli dubinu od 12 do 16 metara što bi brodu omogućilo plutanje.

Jedan od voditelja prometa u Sueskom kanalu ocijenio je da bi oslobađanje Ever Givena iz kanala moglo potrajati danima.

U akciju su se uključili i stručnjaci iz Nizozemske i Japana, potvrdila je kompanija Evergreen Marine u priopćenju.

Hrvatski šah, set

Gotovo 12 posto svjetskog pomorskog prometa prolazi Sueskim kanalom, a dnevno njime prođe robe u vrijednosti oko 10 milijardi američkih dolara.

Ever Given je u vlasništvu japanske kompanije Shoei Kisen KK, a plovi pod zastavom Paname. Kompanija se u priopćenju ispričala svim brodovima i kompanijama koje će zbog nasukavanja pretrpjeti gubitke i kašnjenja. Za CNN su poručili kako očekuju zahtjeve za odštetama zbog incidenta, ali da im je trenutačno najbitnije oslobađanje nasukanog broda.



dnevnik.hr/ HIC.hr

foto:arhiv

 
Vijesti | Audio | Dom i svijet | Turizam | HIC TV | Oglasnik | Knjige | Hrvati izvan domovine | Linkovi | Marketing | O nama
Copyright 1999 - 2001 Croatian Information Centre. All rights reserved.
Included in this bulletin: Reproduction or copying of images is prohibited.
Croatian Information Centre - Service Agreements
Contact Croatian Information Centre