Accomodation in Croatia
HIA-porta
Patria-Promocija, marketing agencija
Made in Croatia, proizvodi i suveniri
 
ADRESAR HRVATA
IZVAN RH(2700 adresa
Adresar Hrvata izvan RH
narudžba:info@ppr.hr
 


09.travnja 2015.
NOVI DETALJI U ISTRAZI PADA GERMANWINGSOVOG ZRAKOPLOVA
Vjerojatno je Lubitz pilotu stavio diuretik u kavu kako bi ga prislio da ide na WC.

Andreas Lubitz
na slici:Andreas Lubitz

Lubitz stavio pilotu u kavu diuretik

Pretragom Lubitzeva računala utvrđeno je da je Lubitz, kopilot zrakoplova Germanwingsa, kojeg se tereti da je izazvao nesreću 24. ožujka, na internetu surfao o diureticima, lijekovima koji uzrokuju povećano izlučivanje urina. Lubitz je možda ubacio diuretik u kavu pilota Patricka Sondenheimera kako bi ga natjerao da ode na zahod i napusti kokpit, piše Mirror.
Podsjetimo Lubitz je zaključao vrata kokpita nakon odlaska pilota i tako mu onemogućio povratak. Potom je mogao nesmetano ostvariti svoj plan i zabiti zrakoplov u francuske Alpe, pri čemu je poginulo svih 150 ljudi u letjelici.




Policija pronašla nove detalje

Tijekom istrage, u ponedjeljak 30.ožujka , ustanovljeno je da je Lubitz navodno imao više zdravstvenih problema, uključujući i one s vidom te je u tjednima prije katastrofe tražio medicinsku pomoć. Istražitelji su otkrili da su među pronađenim ostacima tijela i Lubitzevi te se očekuje da će testovi otkriti je li se i od čega liječio kopilot Lubitz.

Istražitelji su u četvrtak 26.ožujka u večernjim satima pretražili stan kopilota odgovornog za pad Germanwingsovog zrakoplova Andreasa Lubitza u Düsseldorfu kao i kuću njegovih roditelja u Montabauru. Pretražuju se i druga mjesta kako bi se pronašli dodatni osobni elementi koji bi mogli objasniti Lubitzove postupke. U Lubitzovom stanu, koji je dijelio s bivšom djevojkom, policija je pronašla nešto što tretiraju kao bitan trag koji bi mogao pomoć u otkrivanju motiva mladog kopilota. Za sada nije poznato o čemu je riječ, no policija je demantirala da je riječ o oproštajnom pismu. Njemački mediji navode da je Lubitz netom prije prekinuo vezu s djevojkom s kojom je bio zaručen i vjerojatno je proživljavao osobnu krizu.

No mediji otkrivaju i nove detalje o Lubitzu te pišu kako je patio od depresije i tjelesne iscrpljenosti uzrokovane stresom i frustracijom što je naravno kočilo njegovu karijeru. Njemački dnevni list Bild u petak piše kako je Lubitz prije šest godina imao 'ozbiljnu epizodu depresije'. Citirajući interne dokumente i izvore unutar Lufthanse, Bild navodi kako je Lubitz proveo godinu i pol dana na psihijatrijskom liječenju. Ti će otkriveni dokumenti biti proslijeđeni francuskim istražiteljima čim ih pregledaju njemačke vlasti.



Uvode se nova pravila u zračnom prometu

Odmah nakon ove nesreće, dvije zrakoplovne tvrtke, britanski EasyJet i kanadski Air Transat uvele su pravilo prema kojemu će u pilotskoj kabini uvijek morati biti dvije osobe. Naime, ako jedan od pilota izađe iz kokpita, u njega će morati ući voditelj kabinskog osoblja. Njemačka kancelarka Angela Merkel obratila javnosti. Istaknula da je zaprepaštena onim što su priopćili istražitelji te kako je ta vijest dodatan šok za obitelji poginulih.


Kopilot odgovoran za pad Gemanwingsovog zrakopova

Za pad Germanwingsova zrakoplova kriv kopilot Andreas Lubitz (28). On je preuzeo kontrolu nad avionom i namjerno započeo spuštanje koje je završilo udarom u Alpe i smrću 150 putnika i članova posade. Tu su informaciju objavili francuski istražitelji analizirajući podatke iz crne kutije koja se nalazila u pilotskoj kabini. Oni tvrde da je mladi kopilot želio uništiti zrakoplov, javlja BBC NewsOvim je teorija a o mehaničkom kvaru kao uzroku pada zrakoplova odbačena. 


Piloti se posvađali


Kako piše Mirror, piloti su se uoči pada posvađali. Jedan od njih je napustio kabinu, a drugi se u njoj potom zaključao. Snimke navodno otkrivaju i da su se vrata kabine u jednom trenutku otvorila, ali je kopilot iz kokpita ulaz blokirao sjedalom. Piloti su vikali jedno na drugo, a potom je glavni pilot, koji je bio vani, pokušao razvaliti vrata pilotske kabine.

 Čovjek izvana prvo je lagano kucao na vrata, ali nije bilo odgovora. Zatim je vrata udario snažnije, ali bez odgovora, izjavio je neimenovani istražitelj, dodavši kako zvukovi upućuju na to da je pilot pokušavao razbiti vrata kako bi se vratio u pilotsku kabinu.

Pogledajte VIDO koji pokazuje na koji se način otvaraju i zatvaraju vrata kokpita u Airbusu:



Kopilot Airbusa srušenog zrakoplova u Germanwingsu radi od 2013. godine, a iza sebe ima 630 sati leta. Glavni pilot u Lufthansi je zaposlen već 10 godina, a ima više od 6000 sati leta.


Javnosti se obratio prvi čovjek Germanwingsa

Nakon šokantnih vijesti iz Francuske, javnosti se obratio prvi čovjek Germanwingsa Thomas Winkelmann. Na press konferenciji je priznao da u Lufthansi uopće nemaju ideju što je potaklo 
Lubitza da srušio zrakoplov i pobije 150 ljudi.

Ovo je za nas velika katastrofa, najveća u povijesti kompanije. Mi smatramo da imamo najbolje pilote
na svijetu i ovo što se dogodilo za mene je neshvatljivo. Trebat će nam jako puno vremena da razriješimo ovaj misterij - rekao je Winkelmann i poručio da kod Lubitza ništa nije nagoviještavalo da bi mogao napraviti nešto tako." Sve testove je prošao bez problema. I pshihološke i liječničke, bio je 100 posto spreman za letenje. Naša škola u Bremenu je najbolja na svijetu i tamo se ništa ne prepušta slučaju. Testovi se ponavljaju svake godine i nema šanse da se netko tko nije spreman 'prošverca' u zrakoplov, rekao je.

Winkelmann je potvrdio da je Lubitz prije sedam godina svoje školovanje prekinuo na osam mjeseci, pa se ponovno vratio."To je istina, ali još ne znamo gdje je bio to vrijeme. Normalno je da netko uzme pauzu jer je naš program jako zahtjevan. Međutim, kada se vratio u školu, Lubeck je ponovno morao ponoviti sve testove".

Prvi čovjek njemačke avio-kompanije pokušao je dati odgovor na pitanje o zaključanom kokpitu.
"Postoji jedno zvono, a pilot iznutra može vidjeti tko je ispred vrata. Također, postoji i kod pomoću kojeg piloti mogu otvoriti kokpit izvana. Ne znamo da li je kapetan pokušao s tim kodom unutra i da li je Lubeck koristio svoj kod kojim može blokirati ulazak na pet minuta".

 

Terorizam? " Nemamo nikakvih indicija da je ovo terorističko djelo".

Winkelmann kakva je procudera kod izlaska pilota iz kokpita " Nema nikakve procedure - pilot slobodno može nakratko izaći iz kabine i u tom slučaju upravljanje zrakoplovom preuzima kopilot. Dakle, kapetan nije napravio ništa pogrešno što je izašao.... Ne znam što reći na kraju. Jednostavno, ne postoji mehanizam za sprečavanje ovakvih stvari".




Potraga za ostacima zrakoplova i putnika

Jučer u ranim jutarnjim satima nastavljena je potraga za ostacima srušenog zrakoplova Airbus A320 njemačke zrakoplovne tvrtke Germanwings .Tamošnje vlasti su priopćile da će zbog nepristupačnog terena trebati dani da se pronađu tijela poginulih putnika i posade. Crna kutija je pronađena i ona bi trebala otkriti više pojedinosti o padu zrakoplova. Radi se o crnoj kutiji koja bilježi razgovore u pilotskoj kabini. Ona je djelomično oštećena, ali će bez obzira na to biti koristan izvor informacija, kazao je francuski ministar unutarnjih poslova Bernard Cazeneuve u razgovoru za radio RTL. Dodao je da se trebaju analizirati svi mogući uzroci pada zrakoplova, ali da teroristički napad ne spada u vjerojatnije scenarije nesreće.
Tijekom dana na mjesto trebali bi doći francuski predsjednik Francois Hollande, njemačka kancelarka Angela Merkel i španjolski premijer Mariano Rajoy.


Poginuli


U Španjolskoj je proglašena trodnevna nacionalna žalost s obzirom na to da je u zrakoplovu bilo navodno 50 Španjolaca.
Germanwings još nije objavio listu putnika, ali po drugim izvorima saznaje se da je među 150 žrtava bilo 72 Nijemaca i 50 Španjolaca. U zrakoplovu su poginuli i državljani SAD-a, Britanije, Kazahstana, Argentine, Australije, Kolumbije, Venezuele, Irana, Meksika, Japana, Nizozemske, Danske, Belgije i Izraela. Među poginulima je i dvoje vrhunskih opernih pjevača , riječ je o Nijemici Marii Radner, koja je na kobnom letu putovala sa suprugom i bebom te o Olegu Bryjaku iz Kazahstana. Oboje su se vraćali iz Barcelone, gdje su nastupali u operi Siegfried.Prema pisanju Klix.ba u padu aviona poginuo i bračni par porijeklom iz BiH, piše portal .

Oleg Bryjak i Marii Radner
slika:operni pjevaći koji su poginuli


Pad zrakoplova

Airbus A320 srušio se na letu iz Barcelone u Düsseldorf, pri čemu je poginulo svih 146 putnika i 6 članova posade. Avion se srušio se u utorak 24.ožujka u francuskim Alpama, na jugu zemlje, u regije Barcelonnette, javlja BBC.
Radarski je kontakt izgubljen u 9,39 sati da posljednji put , prema kasnijim informacijama, kontroli leta piloti su se javili u 10:30 sati, poslije toga je zrakoplov počeo gubiti visinu, a u 10:41 je udario u planinu, što znači da jučerašnje informacije o vremenu pada nisu bile točne. Rekli su da vremenski uvjeti bili uobičajeni, ali svejedno se provjerava jesu li utjecali na pad zrakoplova. Francuski istražitelji ne znaju ni razlog polusatne odgode polijetanja iz Barcelone.

Pad Germanvingsovog zrakoplova
Airbus se spuštao umjerenom brzinom od 3000 stopa u minuti i letio je ravno u planine, rekli su stručnjaci zaprepašteni neobjašnjivim postupcima pilota. 

Zrakoplov je bio star 24 godine, a u Lufthansinoj je grupi od 1991. Inače, avion je dan prije bio prizemljen, zbog tehničkog kvara na vratima koja zatvaraju prednje kotače. No, prema riječima glasnogovornika Lufthanse, problem je bio riješen te je zrakoplov mogao poletjeti.

Ova je nesreća prvi pad aviona jedne niskobudžetne kompanije u Europi.

 


izvor:hrt/24sata/hic

Vijesti | Audio | Dom i svijet | Turizam | HIC TV | Oglasnik | Knjige | Hrvati izvan domovine | Linkovi | Marketing | O nama

Copyright 1999 - 2001 Croatian Information Centre. All rights reserved.
Included in this bulletn: Reproduction or copying of images is prohibited.
Croatian Information Centre - Service Agreements
Contact Croatian Information Centre