Vijesti | Audio | Dom i svijet | Turizam | Nekretnine | Oglasnik | Knjige | Hrvati izvan domovine | Linkovi | Marketing | O nama

 


Turizam - Arhiv

18. srpnja 2008.
Excelsior među pet najboljih novih hotela na svijetu
Specijalizirani magazin svjetske hotelske industrije "Hotels" u srpanjskom broju uvrstio je dubrovački Hotel Excelsior, koji posluje u sklopu Jadranskih luksuznih hotela, među pet najpoželjnijih nedavno otvorenih hotela na svijetu, priopćeno je iz te hotelske grupacije.
Prema pisanju magazina, Excelsior - hotel 'ikona' - se našao u društvu luksuznih svjetskih hotela poput One Ocean Resort Hotel & Spa smješten na Floridi, Northampton Hotel u Montrealu, The Joule, Dallas (Luxury Collection Hotel) smješten u Dalasu i Four Seasons Hotel Florence u Firenzi.
"Nedavno je otvoreno više znamenitih i svjetski poznatih hotela renomiranih brendova, od novootvorenog hotela u Montréalu do obnovljenog hotela One Ocean, koji je dio hotelske kolekcije The Gallery Collection kompanije Remington Hotels, smješten u Atlantic Beachu, Floridi.
Među hotelima ikonama, koji su ponovno otvoreni nalaze se Hotel Excelsior u Dubrovniku i hotel Four Seasons u Firenci'" tako počinje tekst u rubrici "What'a hot around the world" o atraktivnim luksuznim hotelima u kojem se u nastavku navodi kako su JLH Hotel Exclesior ponovno otvorili nakon opsežne obnove vrijedne 22 milijuna eura te kako je hotel smješten nadomak dubrovačkoga Starog grada koji se nalazi na UNESCO-vom popisu svjetske baštine i s pogledom na Jadran.
EPEHA, Slobodna Dalmacija


26. lipnja 2008.
Golden Merdian u rukama cavtatske ljepotice
Najbolji hotel u Hrvatskoj, titula je koju je, po izboru ruskih turista i stručnog ocjenivačkog tima ovaj utorak dodjeljen Hotelu Croatia. U ovom prestižnom natjecanju organiziranog od strane Russian Travel Award nominiran je veći broj hrvatskih hotela, gdje je u finalu između tri najbolje rangirana hotela, Hotel Croatia zauzeo prvo mjesto.
Golden Merdian je simbol kvalitete usluge, ustanovljen od strane Russian Travel Award kako bi se prepoznala i nagradila najbolja usluga u turističkoj industriji. Održava se jednom godišnje, u Moskvi, kada se po izboru ruskih gostiju i turističkih stručnjaka nagrađuje izvrsnost u usluzi.   Na osnovi 22.000 osoba koje su bile uključene u ovaj izbor, ovog puta se ocjenivalo 797 tvrtki koje su povezane uz putovanja ruskih gostiju, poput avio prijevoznika, turističkih agencija i hotela. U prvom krugu glasali su ruski turisti, dok je presudnu ulogu imao tim eksperata koji se sastojao od poznatih turističkih medija, predstavnika tour operatora i specijaliziranih agencija za poslovna putovanja.
Ovo zasigurno predstavlja jednu od ljepših čestitki koju je Hotel Croatia mogao primiti za svoj 35. rođendan.  Istodobno potvrđuje i status Hotela Croatia, kao simbola hrvatskog turizma prepoznat od vrlo važne institucije ruskog tržišta, što je posebno bitno sada kada je to tržište idalje u porastu.

6. lipnja 2008.
Strani turisti mogu imati meso u osobnoj prtljazi
Odgoda pravilnika o unosu mesa preko granice
ZAGREB - Ministri poljoprivrede, ribrastva i ruralnog razvitka Božidar Pankretić i ministar turizma Damir Bajs održali su u četvrtak sastanak na kojem su razmotrili sve aspekte Pravilnika o uvjetima unošenja proizvoda životinjskog podrijetla u osobnoj prtljazi putnika.
Dogovoreno je da se odgodi primjena Pravilnika o uvjetima unošenja proizvoda životinjskog podrijetla u osobnoj prtljazi putnika preko držane granice, koji je stupio na snagu 1. lipnja.
S obzirom da je Hrvatska preuzela obvezu usklađenja sa zakonodavstvom Europske unije, potrebno je zatražiti službenu potvrdu Europske komisije o izmjenama u zakonodavstvu koje je doneseno na temelju usklađivanja.
Tako je Ministarstvo poljoprivrede, ribarstva i ruralnog razvoja dobilo usmenu potvrdu Delegacije Europske komisije u RH da će na sutrašnjoj sjednici Pododbora za poljoprivredu i ribarstvo u Bruxellesu biti odobrena službena odgoda predmetnog Pravilnika.
Na temelju službene pisane potvrde Europske komisije, bit će odgođena njegova primjena.
Podsjetimo, zbog zabrane unosa mesa u Hrvatsku za vrijeme turističke sezone digla se velika prašina u nekim zemljama kao što je Češka.
Iako je navedeni Pravilnik u potpunosti usklađen sa Uredbom 745/2004 koja se primjenjuje u svim zemljama članicama EU-a i određuje uvjete unošenje proizvoda životinjskog podrijetla u osobnoj prtljazi putnika. [M.Petković] , Vjesnik

5. lipnja 2008.
Hotel Splendid: 70. obljetnicu postojanja i uspješnog rada
Jedan od najljepših dubrovačkih hotela, hotel Splendid, dio grupacije Hoteli Maestral d.d, slavi 70. obljetnicu postojanja i uspješnog rada. Proslava će se održati 6. lipnja 2008. u 12 sati u vrtnom restoranu Glorijet hotela Splendid.
Naši stariji sugrađani koji se sjećaju vremena kada se Splendid gradio, pripovijedaju kako se u to doba u Gradu s negodovanjem govorilo o "onom karnevalu što ga gradu usred ničega". Ubrzo nakon što je izgrađen, tada modernistički hotel postao je omiljen među bogatim industrijalcima i diplomatima iz skandinavskih zemalja, da bi do danas ostao omiljeno mjesto odmora imućnijih gostiju sa sjevera Europe.
Hotel je kroz godine doživio nekoliko transformacija, tako je šezdesetih godina dograđeno još jedno krilo, a zadnji put je temeljito obnovljen 1997. godine.
Tijekom Domovinskog rata u hotelu Splendid bio je stožer zapovjedništva Južnog bojišta hrvatske vojske, a od rujna 1991. do ožujka 1993. u njemu su bili smješteni prognanici i izbjeglice.
Zbog intimnog ugođaja, iznimno uslužnog osoblja, dubrovačke kuhinje, mediteranskog vrta u kojem je smješten i poznate plaže s pogledom na Elafite, hotel Splendid ima veliki broj gostiju koji su mu vjerni godinama i uvijek se vraćaju u isto vrijeme, čak u iste sobe.
Gostoprimstvo Splendida iskušale su i pohvalile brojne poznate osobe, među ostalima Radimir Čačić, Ratko Rudić i vaterpolo reprezentacija Hrvatske, Dijana Čuljak, Duško Radić, Đuro Tomljenović, Mirko Fodor, Josipa Lisac, grupa Gazde, Željko Bebek, kao i veleposlanici raznih zemalja.
Pored toga, hotel Splendid, zahvaljujući iznimnoj kvaliteti i autentičnosti svoje gastro ponude, već godinama brine o cateringu uglednih domaćih i stranih gostiju "Titove Vile".
Ulazak u osmo desetljeće svoga postojanja hotel Splendid proslavit će prigodnim domjenkom kojem će nazočiti brojni prijatelji hotela i dugogodišnji ugledni dubrovački turistički djelatnici. (HIC)

5. lipnja 2008.
Hrvatska osniva zaštićene parkove na Muri i Dravi
Šest zemalja jugoistočne Europe dogovorilo 13 novih i proširenje devet zaštićenih područja. Dinarska ekoregija obuhvaća područje od Trsta u Italiji do Tirane u Albaniji, a uključuje dijelove sedam zemalja
Dogovorom o regionalnoj suradnji u održivom razvoju, šest vlada jugoistočne Europe potpisat će zajedničku izjavu o značajnom povećanju napora u prekograničnoj zaštiti biološke raznolikosti.
Dogovoreno je to na Devetoj konferenciji zemalja članica Konvencije o biološkoj raznolikosti (CBD COP 9), koja je prošli tjedan održana u Bonnu u Njemačkoj. Predstavnici vlada Albanije, BiH, Crne Gore, Slovenije, Srbije i Hrvatske objavili su svoje nakane da uspostave 13 novih i prošire devet postojećih zaštićenih područja u jugoistočnoj Europi.
Dinarska regija stanište je prostranih prirodnih šuma i zdravih populacija velikih zvijeri (medvjed, ris, vuk, šakal), a najbogatija je svježom vodom u cijelom Sredozemlju. Ta ekoregija obuhvaća cijelo područje koje graniči s istočnim dijelom Jadranskog mora, od Trsta u Italiji do Tirane u Albaniji, a uključuje dijelove sedam zemalja.
>Ova mreža zaštićenih područja popunit će ključni jaz u paneuropskoj mreži koja se proteže od Francuske do Grčke te pruža zaklon ugroženim vrstama, kao i mrežu puteva koji omogućavaju kretanje životinja<, kaže Paolo Lombardi, direktor WWF-ovog mediteranskog programa.
Dodao je da je zajednička objava šest zemalja velik dobitak za zaštitu biološke raznolikosti u jugoistočnoj Europi, čime se osigurava očuvanje biološke i kulturne raznolikosti, a u korist rasta nacionalnih gospodarstava, te stvara konkretnu podlogu za trajnu suradnju u regiji.
WWF jedan je od utemeljitelja Inicijative dinarskog luka, koja od 2005. radi na postizanju čvršće suradnje među vladama, međunarodnim tijelima te regionalnim i međunarodnim partnerima u zaštiti.
>WWF danas nudi pomoć vladama u provedbi novih regionalnih i nacionalnih obveza u zaštiti prirodnih i kulturnih vrijednosti ekoregije, kao i u održivom upravljanju postojećim dobrima<, napominje Lombardi.
Među važnijim najavljenim obvezama, Albanija će povećati površinu svojih zaštićenih područja za najmanje 40.000 hektara, dok će BiH osnovati tri nova zaštićena područja u svom središnjem planinskom dijelu.
Hrvatska će ojačati upravljanje s pet morskih zaštićenih područja i osnovati dva nova kopnena parka na rijekama Muri i Dravi, a Crna Gora će uspostaviti dva kopnena i tri morska parka.
Srbija će osnovati novo zaštićeno područje i proširiti jedno postojeće u prekogranični rezervat.
Slovenija se obvezala povećati mrežu zaštićenih područja u svojem dinarskom dijelu za 2,5 posto i pružiti stručnu pomoć ostalim zemljama po pitanju posebnih tipova zaštićenih područja.
Šest zemalja također se obvezalo vrednovati učinkovitost svojih sustava upravljanja zaštićenim područjima te ih uskladiti s propisima zemalja EU-a.Marinko Petković, Vjesnik

5. lipnja 2008.
Od 882 ispitane plaže onečišćeno samo pet
Rezultati prvog mjerenja kakvoće mora na plažama. Da je hrvatsko more čisto, potvrđuje i 146 plavih zastava dodijeljenih plažama i marinama, 10 više nego lani
Prvo ovogodišnje ispitivanje sanitarne kakvoće mora provedeno do 16. svibnja na 882 jadranske plaže nigdje nije utvrdilo jače onečišćenje mora, a na pet su izmjerene vrijednosti koje prelaze propisane granične vrijednosti, odnosno more na tim plažama umjereno je onečišćeno, doznajemo iz Ministarstva zaštite okoliša, prostornog uređenja i graditeljstva.
Riječ je o tri plaže u Primorsko-goranskoj županiji (plaža Fortica u Kraljevici, kupalištu Istok na riječkoj Kantridi i početku plaže u Mošćeničkoj Dragi) te dvije plaže u Dubrovačko-neretvanskoj županiji (plaži hotela >Supetar< u Cavtatu i plaži Ušće u Pločama).
U Ministarstvu ističu da je kakvoća mora u Hrvatskoj na vrlo visokoj razini jer većina uzoraka odgovara standardima koje propisuje Uredba. Prema višegodišnjem iskustvu, uveli su interne kriterije prema kojima more ocjenjuju u četiri vrste: more visoke kakvoće, more podobno za kupanje, umjereno onečišćeno more i jače onečišćeno more. Treba naglasiti da more visoke kakvoće i more podobno za kupanje zadovoljava preporučene kriterije za ukupne koliforme iz europske direktive, koji su 20 puta stroži od obveznih kriterija iz te direktive.
Da je naše more čisto, potvrđuje i svake godine sve veći broj plavih zastava, svjetskog priznanja za očuvan okoliš, koje dobivaju hrvatske plaže i marine. Ove godine ih je dodijeljeno 146, 10 više nego lani. Od toga 121 su dobile plaže, a 21 marine.
Značaj plavih zastava je i u tome što sve veći broj turista (prema istraživanjima, već ih je oko 15 posto) mjesta za odmor prije svega bira na temelju toga imaju li njegove plaže plavu zastavu, kaže Ante Kutle, predsjednik Udruge >Lijepa naša<, koja je hrvatski koordinator za dodjelu plavih zastava.
>Po ukupnom broju dobivenih plavih zastava Hrvatska je na sedmom mjestu u svijetu (ukupno ih je ove godine dodijeljeno 3195), a ispred nje su uglavnom turističke velesile poput Francuske, Italije ili Španjolske koje imaju puno dužu obalu pa time i više plaža i marina. Osim toga, puno su se ranije od Hrvatske uključile u tu svjetsku akciju<, napominje Kutle. No, Hrvatska, prema njegovim riječima, još ima puno mogućnosti za povećanje broja plavih zastava. Naime, veliku većinu dodijeljenih dobile su plaže na sjevernom dijelu Jadrana (do Zadra), a samo dvadesetak plaže na južnom dijelu.
Međutim, naše bi marine idućih godina mogle ostati bez plavih zastava ako ne nabave opremu za ispumpavanje kaljužnih i fekalnih voda s brodova, a taj će uvjet postati obavezan kod najavljene promjene kriterija za dodjelu tog svjetskog priznanja, upozorava Kutle. Željko Bukša, Vjesnik


4. lipnja 2008.
UGLJAN Marina Preko medu prvima sa sustavom za prihvat otpadnih voda
Sačuvati prednosti našeg kristalno čistog mora

Velik broj nautičara zasad i ne traži uslugu ispumpavanja otpadnih voda, jer nisu dovoljno upoznati s mogućnošću takve usluge u marinama
Ivan SMIRČIĆ
Prošloga tjedna Marina Preko na otoku Ugljanu ugradila je najsuvremeniji sustav za ispumpavanje otpadnih voda s brodova, tzv. Pump-out systems. Uređaj s kojim je vrlo jednostavno rukovanje postavljen je uz samo privezište, a za rad koristi žetone. Sustav je spojen na novu kanalizaciju mjesta Preko, sagrađenu prije dvije godine.
Jedna od prvih
"Upravo je Marina Preko edna od prvih marina na hrvatskoj obali koja je ugradila sustav uređaja za ispumpavanje otpadnih voda s brodova", kaže Diana Franulić-Šarić, voditeljica korporativnih komunikacija tvrtke Jupiter Adria, članice jednog od vodećih britanskih investicijskih fondova "Jupiter InvestmentManagment Group" sa sjedištem u Londonu, koja raspolaže sredstvima od gotovo 30 milijardi eura. Tvrtka je osnovana 2006. godine s uredima u Londonu, Luzernu i Zagrebu.
Diana Franulić-Šarić ističe kako s obzirom na to da se velik postotak BDP-a ostvaruje ostvaruje od nautičkog turizma, gdje se nudi kristalno čisto more, potrebno je takvu prednost i sačuvati. Dodaje kako je činjenica da velik broj nautičara zasad i ne traži takvu uslugu ispumpavanja otpadnih voda, jer jednostavno nisu dovoljno upoznati s mogućnošću takve usluge u marinama. Većina plovila u čarter ponudi imaju ugrađen spremnik otpadnih voda, ali zbog nemogućnosti ispumpavanja sadržaja na za to predviđenim mjestima na kopnu, prazne svoje spremnike u more, ističe D. Franulić-Šarić.
Otvorenje u lipnju
Napominje kako vođeni ekološkom sviješću žele razviti marinu prema najvišim svjetskim standardima, koji posebno uključuju brigu o očuvanju kakvoće mora.
No, takvu svijest potrebno je razvijati i kod ostalih marina, kako bi usluga postala standardna. Marina Preko u ponudi ima više od 80 vezova za brodove dužine do 20 metara i nekoliko ekskluzivnih vezova za megajahte dužine do 60 metara. Službeno otvaranje Marine Preko očekuje se tijekom lipnja.

PLOVIDBA
Sve veća opasnost od otpadnih voda
U Hrvatskoj trenutačno ima pedesetak marina, nešto više od 39 benzinskih crpki za plovila, te oko 320 čarter kompanija koje u svojoj ponudi imaju više od 2600 plovila. Treba uzeti u obzir i da svake sezone više tisuća nautičara dolazi s vlastitim brodovima i plove diljem Jadrana uz hrvatsku obalu. Gledajući te podatke lako se može zaključiti kako postoji i opasnost od sve većeg zagadenja mora otpadnim vodama s brodova. Vjesnik

2. lipnja 2008.
Zbogom gužvama - nikada više brodova za otoke
Od nedjelje na snazi sezonski plovidbeni red. Očekuje se da će promet uvelike nadmašiti onaj iz 2007. godine, kada je prevezeno rekordnih 11,5 milijuna putnika i 2,9 milijuna vozila
ZAGREB - U nedjelju je stupio na snagu sezonski plovidbeni red po kojemu će trajekti i putnički brodovi na Jadranu ploviti do 30. rujna, a glavna mu je značajka osjetno povećanje broja putovanja na gotovo svim linijama, pa se može ustvrditi da nikada do sada nije bilo toliko brodova za otoke, priopćila je Agencija za obalni linijski promet Republike Hrvatske.
Očekuje se da će promet uvelike nadmašiti onaj iz 2007. godine kada je prevezeno rekordnih 11,5 milijuna putnika i 2,9 milijuna vozila. Uz to će na nekim od najprometnijih pravaca zaploviti novi trajekti velikoga kapaciteta, pa gužvi i dugih čekanja na ukrcaj, kojih je iz godine u godinu sve manje, u sezoni 2008. gotovo da i ne bi trebalo biti. Značajno je naglasiti da je pri izradi plovidbenih redova uvažen najveći dio želja i zahtjeva otočana. Riječka Jadrolinija će tijekom lipnja na linije za otoke uključiti tri skoro nova trajekta kupljena u Grčkoj. Tako će trajekt >Bol<, kapaciteta 190 vozila, zaploviti na ruti Split-Supetar, a trajekt >Ilovik<, kapaciteta 170 vozila, pojačat će trajektnu vezu Valbiska-Merag između Krka i Cresa. Trajekti >Supetar< i >Cres<, koji su dosad plovili na tim prugama, odlaze na pruge Prizna-Žigljen, odnosno Brestova-Porozina, što će značiti veliki kvalitetni iskorak. Na liniji koja povezuje Split s Korčulom i Lastovom zaplovit će feribot >Korčula<, koji može primiti 170 vozila.
Od sezonskih linija već se od 26. svibnja održava klasična brodska pruga između Trogira, Slatina i Splita. Linija na kojoj plovi brod >Sestrice< trebala bi ovoga ljeta privući još više putnika.
Mnogo više putnika očekuje se i na brzobrodskoj liniji 9141 Pula-(Unije)-Mali Lošinj-(Ilovik)-Zadar, na kojoj plovi dvotrupac >Bišovo< brodara Split Toursa. I ta je linija uvedena prošle godine, ali je održavana samo od 18. srpnja do 30.rujna 2007.
No, i u tako kratkom vremenu promet je nadmašio sva očekivanja, pa je prevezeno gotovo 25.000 putnika. U ovogodišnja četiri mjeseca očekuje se mnogo veći promet, to prije što je linija, koja je svojevrsna zamjena stare veze koju je održavao feribot >Marina<, izvrsno primljena i među otočanima i među turistima., Vjesnik

26. svibnja 2008.
Amfora s jedinstvenim kaskadnim bazenom
Investitori su vodili računa da objekt može raditi cijele godine, što je ponovno pokazalo da Hvar zamišljaju kao destinaciju za najbogatije
ZAGREB - Hvarski hotel Amfora, koji je ovih dana primio prve goste, postao je nakon preuređenja zaista svjetsko zdanje. Amfora ima kaskadni bazen, što je jedinstvena pojava na tom dijelu Jadrana, a posebno je zanimljivo što su investitori vodili računa da objekt zbog grijane bazenske vode može raditi cijele godine. Preuređeni hvarski hotel posjeduje novi kongresni centar što se prenamjenom pretvara u niz manjih dvorana za sastanke i sve dodatne sadržaje koje takav objekt za odmor najviše kvalitete mora imati.
Dio domaće javnosti iziritirat će obližnja privatna plaža namijenjena isključivo najbogatijoj klijenteli, čime je tvrtka koja upravlja većinom hvarskih hotela ponovo pokazala da Hvar zamišlja kao destinaciju za najbogatije.
>Amfora je izgrađena da u potpunosti udovolji zahtjevima grupa, organiziranju najrazličitijih događanja, obiteljskom odmoru, individualnim gostima, kao i zahtjevima specijaliziranih turoperatora i putničkih agencija. S dovršenjem fascinantnog bazena i vodenih kaskada nova Amfora je uistinu jedinstveni hotel<, tvrdi Jacques Bourgeois, predsjednik Uprave Sunčanog Hvara. Davor Verković, Vjesnik

14. svibnja 2008.
Plakete za 100 vodećih hrvatskih restorana

RIJEKA - Ministar turizma Damir Bajs predao je plakete predstavnicima 100 vodećih hrvatskih restorana, odnosno restorana koji su uvršteni u novo, 13. izdanje vodiča >100 vodećih restorana - Restauranta croatica i njihovi recepti<. Ministar Bajs istaknuo je na svečanosti na Trsatskoj gradini važnost restoratera za hrvatski turizam te je naglasio da su turisti u istraživanju >Thomas< za 2008. naveli da im je uživanje u hrani u piću na četvrtome mjestu u odnosu na cjelokupnu hrvatsku turističku ponudu. Vjesnik

13. svibnja 2008.
Na Plitvicama 10.000 posjetitelja

PLITVIČKA JEZERA - Proteklog vikenda Plitvička jezera posjetilo je oko 10.000 posjetitelja uglavnom iz Italije, Slovačke, Japana i Kine. U Autokampu >Korana< 514 kampera ponajviše iz inozemstva ostvarilo je 850 noćenja. Dobar posjet Parku očekuje se i idućih dana, pa se prema dosadašnjim rezervacijama očekuje popunjenost više od 85 posto. [Z. S.], Vjesnik

25. travnja 2008.
Talijani, Japanci i Francuzi napunili Plitvice

PLITVIČKA JEZERA - Od 25. travnja do 1. svibnja svi su smještajni kapaciteti na Plitvičkim jezerima, prema najavama, popunjeni 90 posto! Riječ je uglavnom o gostima iz Italije, Japana, Francuske i nekih drugih zemalja. Individualni gosti, kako nam je rekla glasnogovornica Nacionalnog parka Vlatka Ružić, popunit će ostatak kapaciteta. Radno je vrijeme Parka od 8 do 18 sati, a posjetiteljima je uz kupljenu ulaznicu osigurana besplatna vožnja vlakom i brodom, uz mogućnost uživanja u razgledavanju Donjih i Gornjih jezera. [T. Čanić], Vjesnik



26. ožujka 2008.
Vićanov Admiral idući će tjedan primiti prve goste
Piše: Lidija Crnčević/EPEHA
Foto: Mateo Rilović/ Cropix

DUBROVNIK - Hotel Admiral u Slanom, u Dubrovačkom primorju, koji je tijekom Domovinskog rata u potpunosti uništen, otvorit će svoja vrata prvim gostima početkom lipnja, nakon temeljite višegodišnje rekonstrukcije i obnove u koju je uloženo oko 44 milijuna eura.
Hotelski kompleks, koji je uvijek predstavljao gospodarski kotač zamašnjak cijeloga Dubrovačkog primorja, proteže se na oko 20.000 četvornih metara i u svom sastavu ima niz sadržaja i mogućnosti za cjelogodišnje poslovanje, od sportsko-rekreacijskog i wellness prostora, unutarnjeg i vanjskog bazena s morskom vodom, kongresnih dvorana, mini shopping centra, noćnog kluba, više restorana, taverne i pizzerije do dubrovačkih glorijeta u blizini fascinantne plaže koja ga čini jedinstvenim objektom na jugu Hrvatske.
Od sveukupno 241 ključa koji će se nalaziti u pretincu na recepciji, 199 ih otvara dvokrevetne sobe, 14 jednokrevetne, 14 je obiteljskih soba, dvije su prilagođene osobama s invaliditetom, a gostima je na raspolaganju i devet apartmana za koje će tijekom najveće sezone trebati izdvojiti 1000 eura dnevno.

Kotač zamašnjak
- Hotel zadovoljava sve uvjete za pet zvjezdica, ali je naša vlastita odluka da se kategoriziramo na četiri zvjezdice, i to iz dva razloga: prvi je destinacija, a drugi osoblje koje se tek treba uigrati i ponuditi uslugu za pet zvjezdica. Mi smo objektivni - naglasio je Pero Vićan, direktor tvrtke Dubrovačko primorje.
U obilazak Admirala prije otvorenja bili su pozvani dubrovački novinari. Vićan je istaknuo kako je to, uz dubrovački hotel More, jedina green field investicija u turizmu na tom području jer je hotel bio do temelja srušen, a zbog blizine mora trebalo je izdvojiti golem novac za sanaciju temeljnog tla na kojemu leži.

Nije se štedjelo
- U gradnji i opremanju nije se štedjelo, radilo se s ponajboljim materijalima. Sve je napravljeno s kamenom - napomenuo je Vićan. 
Projekt za Admiral potpisuje slovenski arhitekt Janez Kobe, na ulazu u hotel mozaik je poznatog umjetnika Jože Ciuha, na zidove će uskoro biti postavljeni veliki formati dubrovačkih slikara, a sobe će krasiti crno-bijele fotografije sela i detalja života Dubrovačkog primorja.
I u uređenju okoliša poštovala se autohtonost mediteranskog raslinja, pa su umjesto palmi koje su krasile Admiral prije rata, posađena stabla rogača, planike, lemprike, šipci, đenerike, nespole, masline i lavanda. (Jutarnji list)


26. svibnja 2008.
Amfora s jedinstvenim kaskadnim bazenom
Investitori su vodili računa da objekt može raditi cijele godine, što je ponovno pokazalo da Hvar zamišljaju kao destinaciju za najbogatije
ZAGREB - Hvarski hotel Amfora, koji je ovih dana primio prve goste, postao je nakon preuređenja zaista svjetsko zdanje. Amfora ima kaskadni bazen, što je jedinstvena pojava na tom dijelu Jadrana, a posebno je zanimljivo što su investitori vodili računa da objekt zbog grijane bazenske vode može raditi cijele godine. Preuređeni hvarski hotel posjeduje novi kongresni centar što se prenamjenom pretvara u niz manjih dvorana za sastanke i sve dodatne sadržaje koje takav objekt za odmor najviše kvalitete mora imati.
Dio domaće javnosti iziritirat će obližnja privatna plaža namijenjena isključivo najbogatijoj klijenteli, čime je tvrtka koja upravlja većinom hvarskih hotela ponovo pokazala da Hvar zamišlja kao destinaciju za najbogatije.
>Amfora je izgrađena da u potpunosti udovolji zahtjevima grupa, organiziranju najrazličitijih događanja, obiteljskom odmoru, individualnim gostima, kao i zahtjevima specijaliziranih turoperatora i putničkih agencija. S dovršenjem fascinantnog bazena i vodenih kaskada nova Amfora je uistinu jedinstveni hotel<, tvrdi Jacques Bourgeois, predsjednik Uprave Sunčanog Hvara. Davor Verković, Vjesnik

15. svibnja 2008.
Amerikanci zbog ekonomske situacije u toj zemlji sve češće odustaju od putovanja u Europu
Dubrovački hotelijeri snizili cijene američkim turistima
Početak turističke sezone u Dubrovniku obilježava smanjenje broja američkih turista koji zbog ekonomske situacije u toj zemlji sve češće odustaju od putovanja u Europu, a dio dubrovačkih hotelijera na taj je trend odgovorio neobičnom gestom - gostima iz SAD-a ponudili su smještaj po sniženim cijenama.
Takav poslovni potez povukla je i uprava luksuznog hotela "Grand Villa Argentina" u kojemu je američkim turistima ponuđen 10-postotni popust na redovne cijene.
- Amerikanci su naši tradicionalni i vrlo dobri gosti i popustom im želimo izaći u susret. U posljednje dvije godine vrijednost dolara pala je za 30 posto i logično je da se američki turisti teže odlučuju na putovanja u Europu. Možda će kod nekih od njih baš ovaj popust prevagnuti u odluci za putovanje, a mi nećemo ništa izgubiti, dapače - kazao je šef prodaje "Grand Ville Argentina" Milo Katić.

Ovom gestom, kako dodaje, prvenstveno se željela zadržati prisutnost na tom velikom i vrlo važnom tržištu s kojega je u posljednjih nekoliko godina broj gostiju bio u stalnom porastu.
Sniženje je uvedeno u ožujku, a koliko će zaista dati rezultata neizvjesno je jer su cijene svih drugih usluga u turizmu nepromijenjene. Popust će tako biti od značaja za turiste koji dolaze individualno i sami se brinu za smještaj.
Riječ je ipak o manjem broju gostiju jer većina Amerikanaca u Hrvatsku stiže posredovanjem agencija, a one se ne mogu povesti se za primjerom hotelijera jer bi to značilo da se odriču cijele svoje zarade, navodi Katić. O. Gustin Čuljak/ EPEHA, Slobodna Dalmacija



30. travnja 2008.
Zagreb dobiva hotel preko puta Arene
Osim Zagreba, i Dubrovnik dobiva novi hotel. U njihovu gradnju uložit će se 60 milijuna eura, a oba će biti uređena u stilu broda
U Zagrebu i Dubrovniku ove godine počinje gradnja novih hotela. Naime, tvrtka Nautica Hotels & Resorts, koja ima prvi hotel s pet zvjezdica u Istri, nastavlja širenje i po ostatku Hrvatske.
Hotel >Nautica<, smješten u Novigradu, dio je nautičko-hotelskog branda Nautica Hotels and Resorts, koji čine još marina s 365 vezova u moru i 50 na kopnu, ekskluzivni restoran i lounge bar.
U 2009. godini u Hrvatskoj se otvaraju još dva takva hotela, u Zagrebu i Dubrovniku.
>Nastavljamo širenje našeg branda na hotel "Župa" u Dubrovniku i hotel "Lanište" u Zagrebu<, istaknuo je vlasnik hotela Milkan Maravić.
U cijeli nautičko-turistički centar u Novigradu uložen je 21 milijun eura, a otvoren je sredinom 2006. godine. Hotel >Nautica< uređen je tako da njegovi interijeri odražavaju atmosferu mora i broda, pa su iznad kreveta smještena kormila, a namještaj izgleda poput onog na starim jedrenjacima. Hotel ima 38 soba i četiri apartmana površine i do 100 četvornih metara. Na isti način bit će uređeni hoteli u Zagrebu i Dubrovniku.
Za nekoliko tjedana počinje gradnja hotela u Dubrovniku koji bi trebao biti otvoren u proljeće 2009. godine. Imat će 135 soba raspoređenih na osam katova, a posebnost će biti veliki bazen na vrhu koji će se protezati preko cijelog hotela. Uz to će pokraj hotela biti sagrađeno i 11 vila.
>Što se Zagreba tiče, s gradnjom hotela, koji će se nalaziti preko puta rukometne "Arene", krećemo prije jeseni, a trebao bi biti gotov do kraja 2009. godine<, istaknuo je Maravić. Dodaje kako će hotel u Zagrebu biti još luksuzniji od onog u Novigradu, a imat će ukupno pet bazena i 135 soba. Osim toga, svi sadržaji, poput restorana, lounge bara, wellness-centra i ostalog bit će kao i u novigradskome hotelu. Gradnja oba hotela stajat će ukupno 60 milijuna eura.Martina Pauček Šljivak, Vjesnik

25. travnja 2007.
Prvi gosti u novoj Aurori boravit će krajem svibnja
Piše: Jasmin Đečević/EPEHA
Foto: Andreas Lovrić/CROPIX
Radi se o najvećem ulaganju u Auroru od izgradnje hotela, odnosno od 1977. godine, a u obnovu će biti uloženo oko 130 milijuna kuna
RIJEKA - Obnova hotela Aurora u Malom Lošinju teče prema planu, a prvi gosti u novom objektu boravit će već krajem svibnja. Prema riječima direktorice Aurore  Natalije Brkljače, booking je već počeo.

- Za sada smo zadovoljni interesom koji gosti pokazuju. I njima i nama je ponuda smještaja s četiri zvjedice novost, pa se još uvijek uhodavamo jer je riječ o novom tržištu. U svakom slučaju, spremno ćemo dočekati nove goste i sigurni smo da ćemo ostvariti uspješan iskorak prema zahtjevnijoj klijenteli - rekla nam je Brkljača.

Najveće ulaganje do sada

Inače, novoobnovljeni lošinjski hotel Aurora s četiri zvjezdice u sklopu Jadranka hotela trebao bi biti otvoren 31. svibnja ove godine i to će biti prvi u nizu rekonstruiranih Jadrankinih hotela.

Radi se o najvećem ulaganju u Auroru od izgradnje hotela, 1977. godine, a utrošit će se oko 130 milijuna kuna. Hotel je smješten u Sunčanoj uvali, okružen borovom šumom te udaljen 50-ak metara od mora i dva kilometra od centra Malog Lošinja.

Wellness na dva nivoa
Smještajne jedinice u novoobnovljenom hotelu bit će 391 jednokrevetna, dvokrevetna i obiteljska soba koje su prilagođene invalidima. Sobe će biti klimatizirane, opremljene telefonom, TV-om, bežičnim internetskim priključkom, sušilom za kosu, mini barom i sefom.

Aurora će imati i wellness centar na dva nivoa s pogledom na more i borovu šumu, kao i kongresni centar, odnosno polivalentnu kongresnu dvoranu kapaciteta oko 400 mjesta te manju dvorana za sastanke za dvadesetak osoba. Osim poslovnih sastanaka, tu će se moći organizirati i razni partyji, kao i brojne druge manifestacije.

Šest hotela i četiri vile s kapacitetom od 1600 soba
U novu ponudu bit će uklopljeni već raniji sadržaji na području lošinjske Sunčane uvale kao što su tenis, odbojka na pijesku, kuglana, mini golf, stolni tenis, najam bicikla i plovila te gastro ponuda u objektima Borik, Veli žal i Lanterna. U vlasništvu Jadranka hotela je šest hotela i četiri vile na Lošinju, sveukupnog kapaciteta 1600 soba.  Jutarnji list



11. travnja 2008.
PREUZIMANJE TVRTKA BORA NEIZRAVNO POSJEDUJE 74 POSTO VLASNIŠTVA ARENATURISTA
Hoteli Arenaturista postaju dio lanca Park Plaza iz Nizozemske
Park Plaza Hotels nudit će u hotelima Arenaturista smještaj i usluge u skladu s pristupačnim luksuzom
Arenaturist i nizozemski Park Plaza Hotels Limited postigli su dogovor o sklapanju dugoročnog ugovora o upravljanju hotelima i drugom imovinom koju Arenaturist zajedno s tri povezane tvrtke u grupi Arenaturist posjeduje u Istri. "Sretni smo što smo postigli sporazum s međunarodnim operatorom poput Hotela Park Plaza, čime dobivamo golemo iskustvo u upravljanju hotelima i kongresnim kapacitetima. Radujemo se suradnji kako bismo zajednički izgradili uspješnu tvrtku na dobrobit svih naših dioničara", za Poslovni dnevnik ocijenio je predsjednik Uprave Igor Štoković. 
Posredno preuzimanje
"Naša je vizija da zajedničkim radom Pulu pretvorimo u poželjnu destinaciju. Investicija je stoga izvrsna prilika da Arenaturist kapitalizira našu stručnost u restrukturiranju i upravljanju hotelskim objektima i kongresnim centrima. Naše partnerstvo s mrežom hotela i resorta Carlson daje nam znatnu prednost u prodaji kapaciteta Arenaturista, koji su smješteni na području iznimnih prirodnih ljepota koje privlače sve veći broj putnika", kazao je predsjednik Uprave Park Plaza Hotels Boris Ivesha. Hoteli Park Plaza raspolažu, upravljaju i imaju franšize na brojne hotele u Europi, na Bliskom istoku i u Sjevernoj Africi. U svom portfelju imaju 26 hotela s više od 4,7 tisuća soba. Grupa Arenaturist u svom portfelju u Puli ima osam hotela i pet apartmanskih kompleksa s oko 3000 soba i apartmana. Usto grupa Arenaturist upravlja s pet nekretnina na otocima i obali, koje se koriste kao kampovi. Tvrtka Euro Sea Hotels, u stopostotnom vlasništvu Hotela Park Plaza, stekla je neizravan udio u grupi Arenaturist kupnjom 20-postotnog udjela u tvrtki WH//DMREF Bora. Ta kompanija neizravno posjeduje oko 74 posto Arenaturista i tri povezane privatne tvrtke. Hoteli Park Plaza stekli su udio od 20 posto od podružnica skupine nekretninskih investicijskih fondova, kojima upravlja Goldman Sachs. Dio postojećih hotela Arenaturista nosit će brend Park Plaza Hotels&Resorts te će nuditi smještaj i usluge u skladu s temeljnim vrijednostima pristupačnog luksuza po kojemu su Hoteli Park Plaza poznati. U planu je povećanje i repozicioniranje portfelja znatnim investicijama te mogućim unapređenjem na razinu kongresnih i rekreacijskih objekata čime bi se povećali prihodi te proširila ciljana baza klijenata. Strateško partnerstvo Hotela Park Plaza s grupom Carlson, jednom od najvećih svjetskih putničkih i turističkih kompanija, rekli su nam u Arenaturistu, osigurat će im pristup Carlsonovu sustavu rezervacija i distribucije, partnerstvu sa 19 aviokompanija, programima nagrađivanja lojalnih gostiju i putničkih agenata te zajamčiti prilike za unakrsnu prodaju (cross-selling). 
Nizozemska kompanija najavila je investicije i unaprjeđenje ponude u hotelima ArenaturistaŠiroka baza
Osim brenda Park Plaza Hotels & Resorts Carlsonovi turistički brendovi uključuju i one poput Regent Hotels&Resorts, Radisson Hotels&Resorts, Country Inns&Suites by Carlson i Park Inn te Carlson Wagonlit Travel. Carlsonova platforma, koja podržava unakrsni marketing gotovo tisuću hotela i resorta u 70 zemalja, osigurava snažan poticaj za ulazak istarske grupe Arenaturist u široku bazu turista srednje do visoke kategorije.
Predstavljen turistički projekt Dugi Rat 
Richard Pierce, direktor LandmarkaInvesticijski fond Landmark Property Management (LPM), odnosno njihova hrvatska tvrtka Projekt Uvala, otvorili su u četvrtak u Splitu marketinški ured koji će biti u službi izgradnje turističkog centra u Dugom Ratu, naziva Korenat Point Resort. LPM je lani kupio propalu dugoratsku tvornicu ferolegura u stečajnom postupku za 10,5 milijuna eura te uskoro kreće s projektom transformacije nekadašnjeg industrijskog područja u visokokvalitetno turističko odmorište. Planirani Korenat Point Resort sadržavat će hotelski kompleks s marinom od 300 vezova, turističke apartmane i vile, istezalište brodova i suhi vez te trgovački centar, a u cijeli projekt planiraju investirati oko 200 milijuna eura. Izgradnja turističkog kompleksa znači i 400 novih radnih mjesta za malu općinu između Splita i Omiša.
(S.Livajić), Poslovni dnevnik

8. travnja 2008.
Cavtatski Hoteli Croatia povećali 23,3 posto neto dobit
Podaci iz izvješća društva Hoteli Croatia, koje u svom sastavu ima dva hotela - Croatia i Supetar, pokazuju da su ukupni prošlogodišnji prihodi te cavtatske hotelske kuće rasli za 4,3 posto, na 100,2 milijuna kuna, dok su ukupni rashodi, u iznosu od 70,3 milijuna kuna, smanjeni u odnosu na 2006. za 2 post

ZAGREB - Cavtatski Hoteli Croatia u prošloj su godini povećali dobit na 28,36 milijuna kuna, što je 5,36 milijuna kuna ili 23,3 posto više nego li godinu ranije, podaci su iz financijskog izvješća za prošlu godinu koje su Hoteli Croatia objavili na Zagrebačkoj burzi.
Podaci iz izvješća društva Hoteli Croatia, koje u svom sastavu ima dva hotela - Croatia i Supetar, pokazuju da su ukupni prošlogodišnji prihodi te cavtatske hotelske kuće rasli za 4,3 posto, na 100,2 milijuna kuna, dok su ukupni rashodi, u iznosu od 70,3 milijuna kuna, smanjeni u odnosu na 2006. za 2 posto.
Poslovni prihodi su iznosili 97,8 milijuna kuna, a u odnosu na godinu prije ostvareni su 5 posto veći poslovni prihodi i to uz 2 posto manji fizički promet, što poslovodstvo tvrtke objašnjava povećanjem cijena i promjenama u poslovnom mixu u korist segmenata kongresa i grupa.
Istovremeno su ostvareni 1 posto manji poslovni rashodi uslijed smanjenja amortizacije, materijalnih i ostalih troškova te unatoč povećanju izdataka za troškove osoblja. Slijedom toga ostvarena je za 20 posto veća operativna dobit od godine prije, navodi se u komentaru izvješća.
Poslovni rashodi tvrtke Hoteli Croatia iznosili su 67,8 milijuna kuna, a najveći udio u njima imaju troškovi osoblja i u prošloj su godini ti troškovi iznosili 29,6 milijuna kuna i porasli su za 3,2 posto u odnosu na 2006. godinu.
Smanjeni su pak materijalni i troškovi prodane robe, za 1,8 posto, na 16,4 milijuna kuna, amortizacije za 10,1 posto, na 9,9 milijuna kuna, ostali troškovi iz osnovne financijske djelatnosti, za 2,6 posto, na 11,4 milijuna kuna.
Uprava u komentaru podsjeća da su u prosincu prošle godine počeli radovi na potpunom preuređenju smještajnih kapaciteta hotela Croatia, vrijednost ugovorenih radova je više od 88,4 milijuna kuna, a radovi bi trebali biti završeni u svibnju ove godine.
Hoteli Croatia, odnosno dva hotela u sastavu tvrtke - Hotel Croatia i Hotel Supetar, imaju ukupni smještajni kapacitet 1.040 kreveta, a tvrtka je u većinskom, 92,28 postotnom vlasništvu porečke Plave lagune. Vjesnik



3. travnja 2008.
Wellness centar hotela Uvala iz Dubrovnika proglašen najboljim gradskim wellness centrom u Hrvatskoj za 2007. g
U okviru dodjele prestižnih "Gala Wellness" nagrada na svečanosti održanoj u petak 28. ožujka u hotelu Ambasador u Opatiji, wellness centar hotela Uvala iz grupacije Hoteli Maestral d.d. iz Dubrovnika proglašen je najboljim gradskim wellness centrom u Hrvatskoj u 2007. godini.
Na natječaj u kojem je sudjelovalo više od četrdeset wellness centara iz cijele Hrvatske birani su najbolji wellness centri u četiri kategorije:

  • mali wellness centri
  • gradski wellness centri
  • wellness centri (s više od 300 m2 površine), te
  • luksuzni wellness centri.

Nagradu za najbolji gradski wellness centar u Hrvatskoj u 2007. godini preuzele su Vanja Mašanović Hebib, voditeljica marketinga, i Ivana Rathmann, voditeljica wellnessa hotela Uvala, koji posluje u sklopu grupacije Hoteli Maestral d.d. Time je prvi wellness osnovan na području Dubrovačko-neretvanske županije još jednom potvrdio primat u kvaliteti i originalnosti svojih usluga. (HIC)

 



31. ožujka 2008.
HOTELU UVALA PRIZNANJE ZA PRVOKLASNE ULSUGE U 2007.GODINI!
Prema izboru ugledne češke turističke agencije "Vitkovice Tours", hotel Uvala osvojio je zasluženo prvo mjesto u kategoriji prvoklasnih usluga u 2007. godini!
U izboru je sudjelovalo više stotina hotelskih kuća susjednih zemalja regije, Slovenije, Italije i Crne Gore.   
Nagradu je uručio direktor i vlasnik turističke agencije "Vitkoice Tours" , gospodin Zdenek Honek, prošlog mjeseca u Pragu u sklopu poznatog turističkog sajma HOLIDAY WORLD-a 2008.   
Ova nagrada je od posebnog značaja za Hotele Maestral, koja potvrđuje kontinuiranost u praćenju i poboljšanju kvalitete usluge gosta. HIC

5. ožujka 2008.
Plitvička jezera će ove godine promovirati svoju kamp-ponudu
Na Plitvicama, koje imaju dva autokampa, prošle je godine boravilo 927,6 tisuća gostiju, 7% više nego 2006.
U strukturi posjetitelja NP-a dominiraju strani gostiTurizam zasnovan na prirodi predstavlja 7 posto svjetske potražnje s visokom godišnjom stopom rasta od 10 do 30 posto. Nacionalni parkovi i parkovi prirode privlače tako sve veći broj turista, što se odražava i na hrvatske prirodne bisere. U Hrvatskoj je prosječna godišnja stopa rasta posjetitelja NP-a 13 posto, a rasta turističkih dolazaka 7 posto. Ipak, baza je još uvijek niska, a uvjetuje ju obogaćivanje turističkog produkta u samom parku, ali i Hrvatskoj općenito. Među gotovo 2,14 milijuna lanjskih posjetitelja osam hrvatskih nacionalnih parkova, više od 82 posto bili su strani gosti, njih više od 1,76 milijuna. Čak 43 posto ukupnog broja posjetitelja hrvatskih nacionalnih parkova uživalo je na Plitvičkim jezerima koja su ugostila i 47 posto svih stranih posjetitlja hrvatskih nacionalnih parkova, prema podatcima DZS-a. Na Plitvicama je uživalo 927,6 tisuća gostiju, 7 posto više nego godinu prije, od kojih su 840,8 tisuća bili stranci. Svjesni imperativa neprestanog obogaćivanja ponude, Plitvička će jezera predstojeće sezone goste dočekati s novim sadržajima. Vlatka Ružić, glasnogovornica NP Plitvička jezera najavljuje kako će urediti poučnu stazu dugu osam kilometara od Velikog slapa do autokampa Korana, ali i biciklističke staze koje će prošarati područje NP-a i spojiti ga s okolnim općinama. Raspolažu sa 800 soba u 4 hotela, te dva autokampa, Korana i Borje, s ukupno 700 parcela. Upravo će kampersku ponudu, veli Ružić, intenzivnije promovirati na stranim tržištima. Među najposjećenijima u prošloj godini bio je i NP Krka sa 700,8 tisuća posjetitelja, među kojima je bilo 575,2 tisuće gostiju iz inozemstva. I ovaj NP neprestano ulaže u obogaćivanje ponude pa planiraju, primjerice, uključiti u ponudu i arheološko nalazište rimskoga amfiteatra u Ivoševcima, nakon zaštite. Hrvatska turistička politika lagano počinje prepoznavati važnost razvoja ovog segmenta turističke ponude pa je bivše resorno Ministarstvo od Instituta za turizam Zagreb naručilo istraživanje stavova i potrošnje posjetitelja nacionalnih parkova i parkova prirode RH TOMAS 2006, kako bi dobili jasniju sliku.

Pokazalo je, među ostalim, kako su gosti u 92 posto slučaja zadovoljni ukupnim posjetom, najčešće dolaze u posjet iz mjesta odmora ili na putu od krajnjega odredišta ili do njega. Posjet parku je u načelu poludnevni izlet. Dobni prosjek je 41 godina života, 63 posto posjetitelja visoko je obrazovano, a trećina je mjesečnih prihoda iznad 2 tisuće eura. Gotovo polovica dolazi u park s partnerom, a zbog preporuke prijatelja i rodbine 38 posto. Među najbrojnijim stranim posjetiteljima su Nijemci, Talijani, Francuzi, Česi i Poljaci. Mlađi od prosjeka su posjetitelji NP Paklenica i NP Krka, gosti iz Poljske, Britanije i Hrvatske. Natprosječno obrazovani posjećuju NP Paklenica, Britanci i Francuzi, dok je najviše "novih" gostiju u NP Kornati, te među Francuzima, Britancima i Poljacima. Kako doznajemo od Zrinke Marušić, koja je vodila istraživanje s dr. sc. Renatom Tomljenović, bilo je to dosad prvo istraživanje o stavovima i potrošnji posjetitelja hrvatskih nacionalnih parkova i parkova prirode i nije poznato hoće li i kada biti slijedeće. No preporučili su njegovo provođenje svake dvije godine. U svijetu se općenito sustavno ne provode takva istraživanja pa ni ne postoje globalni pokazatelji o turizmu u nacionalnim parkovima. Sustavno se to, primjerice, provodi u SAD-u i Kanadi. Parks Canada upravlja sa 37 nacionalnih parkova koje je 2006. godine posjetilo 13 milijuna gostiju i već 15 godina provode standardizirano godišnje istraživanje zadovoljstva gostiju.

Gosti u parku ostave prosječno 146 kuna

Prosječni troškovi tijekom jednodnevnog posjeta parku prosječno su 146 kuna. Najviše novca turisti ostavljaju u NP Krka - 190 kuna, potom u NP Brijuni - 175 kuna. U NP Plitvička jezera prosjek je 124 kuna, NP Paklenica 102 kuna, NP Kornati 87 eura, a u NP Sjeverni Velebit 36 kuna. U Parku prirode Kopački rit turist ostavi u prosjeku 58 kuna, a PP Biokovu 44 kuna. Eleonora Dukovac (Poslovni dnevnik)


29. veljače 2008.
Panoramske ture Šibenika od Uskrsa
Piše: Diana Ferić
Foto: Presnimka
ŠIBENIK - Turistička autobusna kružna linija za panoramsko razgledavanje bit će od Uskrsa uvedena na šibenskom području, a održavat će je za sada jedini dvokatni "kabriolet" autobus u Hrvatskoj.

Riječ je projektu na kojem radi šibenska turistička agencija Slaptours. Novi autobus, koji mora biti posebno prilagođen za takvu vrstu putovanja, već su kupili i nalazi se na doradi u Velikoj Gorici. To će biti ujedno i prvo povezivanje turističkih mjesta u priobalnom dijelu Županije.

- Namjera nam je omogućiti turistima da budu mobilni i motivirati ih da razgledaju i druga turistička mjesta, a ne samo ono u kojm su odsjeli i, što je najvažnije, da pritom izbjegnu probleme s prometnim gužvama i parkirnim mjestima, odnosno da vide što više toga za što manje novca.

- Šibensko područje je po konfiguraciji terena pogodno za takva panoramska razgledavanja. Autobus će kružiti vjerojatno tri puta dnevno na relaciji od Vodica do Primoštena, a karta ne bi trebala biti skuplja od 80 kuna. Uz nju će turisti dobiti i besplatan vodič sa svim servisnim i ostalim informacijama vezanima za turističku ponudu šibenskog kraja koji također pripremamo - kaže Dragan Slavica, vlasnik agencije Slaptours.

On predviđa da će u promidžbi te nove turističke ponude surađivati s lokalnim turističkim zajednicama i drugim turističkim agencijama. Utvrđena je i ruta kojom će se kretati "kabriolet" autobus na relaciji Vodice - Šibenik - Primošten, a koja će uključiti i Zaton, Grebašticu te Primošten Burnji i Primošten Južni.

Autobus bi trebao postati znakom prepoznavanja Šibenika jer će biti narančaste boje kao šibenska kapa, a turiste će opsluživati hostese u stiliziranoj narodnoj nošnji.

Jutarnji list


25. veljače 2007.
Prvi smještajni turistički objekt u Zatonu
Piše: Diana Ferić
Foto: Ante Baranić/CROPIX
Uredit će se 16 soba i dva apartmana, a u prizemlju će biti restoran i manji poslovni prostor
ZATON, ŠIBENIK - Pulska građevinska tvrtka Coden u Zatonu pokraj Šibenika preuređuje staru zgradu zadružnog doma, koja se nalazi u središtu mjesta, u pansion i restoran - rekao je Denis Vujović, direktor te tvrtke. Taj je prostor Grad Šibenik prije više od deset godina prodao jednoj zagrebačkoj tvrtki koja je, kako neslužbeno doznajemo, imala problema s dobivanjem građevinske dozvole za njegovo preuređenje pa ga je na kraju prodala tvrtki Coden. Zanimljivo je da nitko od Zatonaca s kojima smo razgovarali, nije znao u što se pretvara ta zgrada u kojoj se obavljaju intenzivni građevinski radovi.
- U tom prostoru uredit ćemo 16 soba i dva apartmana. U prizemlju će biti restoran i vjerojatno još jedan manji poslovni prostor jer smo već dobili upite poduzetnika koji su za njega zainteresirani. Radovi bi trebali biti završeni za mjesec dana - kaže Vujović.
Dodao je da je u Zaton došao na nagovor svog dobrog prijatelja iz Pule.Jutarnji list


19. veljače 2008.
Uskrs u Dubrovniku dočekat će uglavnom španjolski turisti
Piše: Lidija Crnčević
Foto: Mateo Rilović/CROPIX
U 'petozvjezdašima', hotelu Argentini, Dubrovnik Palaceu i Hilton Imperijalu, očekuje se popunjenost od oko 80 posto
DUBROVNIK - U Dubrovniku će za uskrsne blagdane turisti razgovarati uglavnom španjolski, jer se s tog tržišta očekuje najveći broj gostiju, i to prvenstveno zahvaljujući niskotarifnom avioprijevozniku ClickAiru koji već od kraja veljače započinje s letovima iz Barcelone tri puta tjedno.
Prema dosadašnjim najavama aviokompanija, za Uskrs, koji se ove godine slavi jako rano, u dubrovačkoj zračnoj luci neće biti osobite gužve. Nema pojačanih dolazaka Nema pojačanih dolazaka ni najava čarter letova koji bi mogli označiti početak turističke sezone na dubrovačkom području koja se u načelu prijašnjih godina vezivala uz uskrsne blagdane. No, u dubrovačkim hotelima, što se tiče trenutačnog stanja bookinga, vlada optimizam. U "petozvjezdašima", hotelu Argentini, Dubrovnik Palaceu i Hilton Imperijalu, očekuje se popunjenost od oko 80 posto, ali ni u ostalim otvorenim hotelima s manjim brojem zvjezdica, Kompasu, Dubrovnik Presidentu, Argosyju i ostalima, očekivanja nisu ispod toga. Prema riječima glasnogovornice, hotela Libertas Rixos, Maje Jukić, u tom se hotelu uskrsni blagdani mogu doživjeti kao početak turističke sezone. - Od kraja ožujka, kada ove godine "pada" Uskrs, započinje jako dobar booking u našemu hotelu. Svoj su dolazak najavile brojne grupe, uglavnom sa španjolskog turističkog tržišta, ali ćemo imati i popriličan broj individualnih gostiju. Već u svibnju očekujemo da će hotel imati potpuno popunjene kapacitete - kaže Jukić. Slično je i s hotelom Argentina. Prema riječima šefa marketinga i prodaje, Mila Katića, u tom će se hotelu za Uskrs pričati španjolski. Šeherezada ostaje prazna - Ne zbog toga što su nam vlasnici Španjolci (obitelj Lukšić, op. a.) - u šali će Katić - već zbog velikog broja letova španjolske aviokompanije prema Dubrovniku. Vila Šeherezada, koja funkcionira kao zasebna luksuzna vila, za koju u četirima udarnim ljetnim mjesecima vlada velik interes, ostat će za Uskrs, kako sada stvari stoje, prazna. - Lani je Vila Šeherezada bila u šestomjesečnom najmu jednom od naših gostiju, a ove je godine na tržištu. Imamo za nju dosta upita i već smo je prodali za četvrtinu sezone. Njena je dnevna cijena 6500 eura, no na tržištu vlada velika potražnja za takvom vrstom luksuznog smještaja - tvrdi Mila Katić. Krajem veljače počinju letovi iz Barcelone Španjolski niskotarifni avioprijevoznik ClickAir započinje sezonu letova Barcelona-Dubrovnik krajem veljače, a od 1. ožujka započinju i redovite linije Norvegian Air Shuttle-a, Austrian Airlinesa, uz tri puta tjedni dolazak British Airlines-a. Jedini čarter u preduskrsno vrijeme bilježi nacionalni avioprijevoznik Croatia Airlines i to iz Madrida. Jutarnji list


11. veljače 2008.
Hrvatska na američkom tržištu postala jedna od najpopularnijih novih turističkih destinacija
Ovogodišnji rezultati Hrvatske pokazuju dosad najveći porast u ostvarenom turističkom prometu s područja SAD-a i Kanade. Zbog te činjenice, čelnici hrvatskog i dubrovačkog turizma otputovali su u New York na tradicionalnu prezentaciju hrvatskog turizma koja će se danas za američke i kanadske medije te turoperatore održati u prestižnom njujorškom Harvard Clubu.
Osim toga, turistički čelnici - direktor Glavnog ureda Hrvatske turističke zajednice Niko Bulić i direktor dubrovačke turističke zajednice s gradonačelnicom Dubrovnika Dubravkom Šuicom, prisustvovat će tradicionalnoj proslavi Feste Svetoga Vlaha koju već desetljećima u New Yorku organiziraju Dubrovčani i njihovi potomci. Zanimljivo je da je za ovogodišnjeg festanjula, svjetovnog predstavnika Feste, izabran novoimenovani šef hrvatske misije Vijeća sigurnosti UN-a u New Yorku Neven Jurica. Inače, prezentacija hrvatskog i dubrovačkog turizma nastavak je dobrih rezultata postignutih u posljednjih godina prema kojim je Hrvatska na američkom tržištu postala jedna od najpopularnijih novih turističkih destinacija te sveprisutna tema američkog i kanadskog tiska. Naime, s tržišta SAD-a ostvareno je 181.381 dolazaka i 453.106 noćenja (po 18 posto više), dok je Kanada zabilježila 36.474 dolazaka i preko 103.657 noćenja (porast od oko 27 posto) u usporedbi sa 2006. godinom. Osim toga, Hrvatsku su vodeći američki turoperatori proglasili "hottest up-and-coming" turističkom destinacijom. U 2007. godini na području SAD-a i Kanade objavljeno je preko 10.459 članaka o Hrvatskoj turističkoj ponudi. Hrvatska i dalje bilježi popularnost na kružnim putovanjima, a vodeći turoperatori jako su zadovoljni prometom na Jadranu koji je najpopularnije mediteransko odredište.


8. veljače 2008.
Austrijancima Hrvatska ove godine hit odredište
Na Jadranu se ovo ljeto očekuje 15 posto više Španjolaca koji će dolaziti čarter letovima iz Madrida i Barcelone za Dubrovnik te 30 posto više Nizozemaca nego lani
Direktori inozemnih predstavništava Hrvatske turističke zajednice (HTZ) analizirali su stanje prodaje ovdašnjih destinacija, pa su procijenili kakva bi mogla biti nastupajuća sezona.
Iz Velike Britanije očekuje se sličan buking kao i lani, jer je dio avioprijevoznika smanjio, a dio povećao programe.
Uglavnom, u 2008. godini programe za Jadran prodaje 170 turoperatora, od toga 14 novih, uglavnom kvalitetnih specijalista.
Predstavnici našeg turizma u Španjolskoj optimistično gledaju prema nastupajućoj sezoni jer dvije španjolske aviokompanije uvode letove za Hrvatsku. Nacionalni prijevoznik Iberia prvi put u povijesti uvodi letove na relaciji Madrid-Dubrovnik (od 7. lipnja), a razmatra se i uvođenje linije za Zagreb. Clickair već od ovog mjeseca, 27. veljače, uvodi liniju Barcelona-Dubrovnik. Ako sezona prođe prema planu, ove bi nas godine moglo posjetiti do 15 posto više Španjolaca. Podsjetimo, 2007. broj španjolskih turista u odnosu na 2006. povećan je za visokih 35 posto.
Nakon neočekivano dobre 2007. u kojoj smo imali 11 posto više dolazaka i osam posto više noćenja slovenskih turista nego godinu ranije, pitanje je mogu li Slovenci nastaviti isti trend. Goran Blažić, direktor ljubljanskog predstavništva HTZ-a, očekuje održavanje visoke razine prometa, ali i priznaje da to neće lako ostvariti jer se Slovencima sve više nude i ostale mediteranske zemlje - Grčka, Turska i Tunis - a Crna Gora i Egipat prvi put poduzimaju jače promocijske korake.
Isto tako, zanima nas hoće li i iz Rusije stizati gotovo spektakularne vijesti kao što se to događalo većim dijelom lanjske godine koja je završila s više od 150.000 ruskih putnika, odnosno s rastom od 45 posto. Stvari se kreću u dobrom smjeru.
>Ruski mediji pišu o Hrvatskoj s velikim simpatijama, na zemlju se gleda prijateljski, a u turističkom smislu kao na vrlo gostoljubivu i dobronamjernu<, kaže Mladen Falkoni, direktor predstavništva HTZ-a u Moskvi.
Njegov skandinavski kolega Dario Matošević smatra kako tržište Skandinavije bilježi stabiliziranje potražnje na relativno visokoj razini, no uz veće probleme u segmentu individualnih putnika (nismo cjenovno konkurentni). Ipak, u siječnju i prvim danima veljače hrvatske se destinacije dobro prodaju kod većine skandinavskih turoperatora.
Bojan Baketa iz Varšave priželjkuje da se ponovi prošla sezona (rast dolazaka od 17 posto za 11 mjeseci). Novost je da poljski turoperator RainbowTours uspostavlja čarter od Splita do Varšave.
Što će se događati s Njemačkom, znat će se za nekoliko dana nakon münchenskog CBR-a te berlinskog ITB-a u ožujku. Optimizam ulijeva činjenica da nije bilo prevelikih podizanja cijena pri ugovaranjima za aktualnu godinu.
Nizozemski pak turoperatori ističu da im se hrvatske destinacije prodaju od 15 do 30 posto bolje nego početkom 2007. Na žalost, Marin Skenderović iz Budimpešte nije optimist baš zbog novog rasta cijena ovdašnjih hotela, ali i zbog nastavka nezavidne ekonomske situacije u Mađarskoj. Austrija je pak druga priča.
>Na temelju dosad realiziranih sajmova u Beču i Grazu te medijskih analiza, vjerujemo da bi Hrvatska ove godine, uz Egipat i SAD, mogla bit hit destinacija za Austrijance<, procjenjuje Ranko Vlatković direktor HTZ-a u Beču. I iz Praga se najavljuje oko pet posto više dolazaka, dok će se programi francuskih turoperatora s Dubrovnika preusmjeriti na Istru, Kvarner i sjevernu Dalmaciju. Davor Verković, Vjesnik


7. veljače 2008.
Porast kružnih putovanja stranih brodova u 2007.
Hrvatski je Jadran i prošle godine bio zanimljiv za kružna putovanja stranih brodova kojih je bilo 11,2 posto više nego 2006. odnosno 628, podaci su Državnog zavoda za statistiku.
Tim je brodovima došlo gotovo 700 tisuća putnika ili 16 posto više nego u godini prije, a ukupno su u Hrvatskoj boravili 990 dana ili 24 posto više.
Najviše posjeta stranih brodova na kružnim putovanjima prošle godine, 558, imala je luka Dubrovnik, a slijedi Korčula s 112 te Zadar i Split sa 84 i 82 takva posjeta. Luka Pula zabilježila je 56 posjeta tih brodova, Hvar 41, a po 20-ak Mljet, Ploče i Šibenik. Ostale posjećene luke (Cavtat, Komiža, Pomena, Rijeka, Trogir i druge) imale su od 4 do 17 posjeta tih brodova. Prema zemlji zastave brodova najviše ih je na kružnim putovanjima u prošloj godini, 156, bilo sa Bahama. Pod zastavom Italije bilo je 81 takav brod, iz Paname 68, iz Portugala 52, a 50 sa Malte. Po 33 broda je došlo pod zastavama Grčke i Francuske, 27 s Maršalovih otoka, 25 iz Nizozemske, 24 iz Ujedinjene Kraljevine, a 25 pod zastavom Svetog Vincenta i Grenadina. Promatrano po mjesecima najviše je prošlogodišnjih kružnih putovanja stranih brodova na hrvatskom Jadranu ostvareno od svibnja do listopada, odnosno prosječno oko 130 putovanja mjesečno.


7. veljače 2008.
Novim zrakoplovnim linijama Split će se ovoga ljeta povezati s Varšavom i Pragom
Zbog izuzetno velike potražnje s poljskog tržišta za ovu se sezonu uvode još dvije zrakoplovne linije za Hrvatsku. Tako je norveški niskotarifni prijevoznik "Norwegian Air" objavio uspostavljanje linije od Varšave do Splita. Prvi letovi počinju 21. lipnja 2008. godine, a završavaju 25. listopada 2008. godine. Osim spomenutog, poljski turoperator specijaliziran za nautički turizam "SKY & SEA" uspostavit će liniju na istoj relaciji. Letovi započinju 26. travnja 2008. godine, a završavaju 27. rujna 2008. godine. No, osim Poljaka i Česi su zainteresirani za nove niskotarifne veze s Dalmacijom i Hrvatskom. Tako će od 7. lipnja do 20. rujna ove godine Češka preko "SKY EUROPE" uvesti izravne letove iz Praga za Hrvatsku. Letovi će se, kako doznajemo, odvijati iz Praga za Split tri puta tjedno (utorkom, četvrtkom i subotom) te iz Praga za Zadar i Dubrovnik dva puta tjedno (srijedom i subotom). Glas Dalmacije


5. veljače 2008.
MEĐUNARODNI NATJEČAJ
HRVATSKA POŠTA, PO POČETNOJ CIJENI OD 231 TISUĆU KUNA, NUDI U ZAKUP VRIJEDNU NEKRETNINU
U pošti na Pilama boutique hotel
Kakva će biti namjena prostora, stvar je dogovora s budućim zakupiteljem, no naša je procjena da bi prostor mogao poslužiti kao sjajan mali boutique hotel, ekskluzivni caffe ili restoran - kažu u Upravi Hrvatske pošte
piše Gabrijela BIJELIĆ Hrvatska pošta na međunarodnom natječaju traži zakupitelja za atraktivni poslovni prostor u Ulici branitelja Dubrovnika, preko puta Radiopostaje Dubrovnik, unutar kontaktne zone Grada. Početna cijena mjesečnog zakupa po kvadratu za glavnu i pomoćnu zgradu, gdje je trenutačno smješten poštanski ured Pile, iznosi 26 eura bez PDV-a, što znači da će budući najmoprimac za 1209,45 četvornih metara korisne površine morati izdvojiti najmanje 231.126 kuna.
- Kakva će biti namjena prostora, stvar je dogovora s budućim zakupiteljem, no naša je procjena da bi prostor mogao poslužiti kao sjajan mali boutique hotel, ekskluzivni caffe ili restoran. Desetogodišnji najam ćemo uvjetovati ostankom poštanskog ureda na Pilama. Ured doduše neće više biti na površini od stotinu kvadrata, jer nam se to pokazalo preskupim, nego na nekih tridesetak, ali sigurno je da ostaje na istoj lokaciji - kazao nam je član Uprave Hrvatske pošte Mateo Beusan. Pojasnio je da je HP zapravo odlučio "reprizirati" natječaj, nakon što je ranije otpao dogovor sa zainteresiranim potencijalnim zakupiteljem Hrvatskom lutrijom o otvaranju dubrovačkog centra za igre na sreću u spomenutom prostoru.
- Hrvatska lutrija morala je odustati po nalogu inspekcije jer se ispostavilo da, po zakonu, igraonica na sreću ne smije biti pokraj dječjeg vrtića i crkve. O najmu smo svojedobno pregovarali i s Gradom Dubrovnikom, no bez rezultata - rekao je Beusan o najmu nekretnine u blizini hotela "Hilton Imperial", koja osim poslovnih zgrada na tri etaže s pripadajućih terasama, uključuje i pristupno dvorište s osam parkirališnih mjesta, odnosno zemljište ukupne površine 1319 četvornih metara. Rok za podnošenje prijava teče do 26. veljače u 13 sati, nakon čega slijedi otvaranje ponuda, koje, prema uvjetima međunarodnog natječaja, neće biti javno.

Kutak za Županiju .. Točno je da je Grad bio zainteresiran za ponudu Hrvatske pošte, ali ne za smještaj ureda gradskih, nego službi Dubrovačko-neretvanske županije, koje su još uvijek smještene na drugom katu naše gradske zgrade. No, iz HP-a nismo dobili nikakvu obavijest da je raspisan natječaj za zakup - rekla je gradonačelnica Dubravka Šuica, koja je o objavi međunarodnog natječaja za iznajmljivanje objekta na Pilama doznala od nas. Uz napomenu kako će pogledati oglas, gradonačelnica je dodala da bi u slučaju eventualnog preseljenja dijela županijskih službi trebalo postići dogovor sa Županijom. Slobodna Dalmacija


4. veljače 2008.
Još veća briga o Kopačkom ritu i Lonjskom polju
KOPAČKI RIT/OSEKOVO - U Parku prirode Kopački rit, predstavljanjem rezultata siječanjskoga prebrojavanja ptica, obilježen je Svjetski dan močvarnih staništa. Istodobno je i u parku prirode Lonjsko polje, koje je hrvatski kandidat za Unescov popis Svjetske baštine, u povodu Svjetski dan močvarnih staništa, održan skup >Budućnost na rubu močvare<. Održano je više predavanja o potrebi zaštite toga krajolika i njegove turističke valorizacije, uključujući arheološke, etnološke i kulturološke vrijednosti, među kojima je i mjesna barokna crkva Svete Ane iz 18. stoljeća. Crkvu su kao svoju zakladnu crkvu podigli grofovi Erdoedy 1729. U Kopačkome ritu pak trenutačno boravi 23.000 raznih vrsta ptica močvarica. Upravo brojnost tih ptica, pokazatelj je kvalitete močvarnih staništa u Kopačkome ritu. Park prirode jedno je od najočuvanijih prirodnih poplavnih područja u Europi. Vjesnik

5. veljače 2008.
Jadranka ulaže 75 milijuna eura u podizanje zvjezdica hotela
Piše: Luka Benčić
RIJEKA - Europska banka za obnovu u razvoj (EBRD) financirat će kapitalna ulaganja malološinjske tvrtke Jadranka d.d. u obnovu hotela u njihovom vlasništvu. Naime, Jadranka u stopostotnom vlasništvu posjeduju tvrtku-kćer Jadranka hoteli, a EBRD će sudjelovati u dokapitalizaciji tog hotelskog poduzeća te će postati 30-postotni vlasnik. - U vlasništvu Jadranka hotela je šest hotela i četiri vile na Lošinju s ukupno 1600 soba. Odluka EBRD-a donesena je u Londonu 22. siječnja i oni će sudjelovati u dokapitalizaciji sa 24 milijuna eura, a vrijednost cjeloukupne investicije je oko 75 milijuna eura. S tim ćemo sredstvima krenuti u rekonstrukciju i obnovu svih hotela s ciljem podizanja međunarodnih standarda s tri na četiri zvjezdice - rekao nam je direktor Jadranke Darin Lekić, dodajući da su o skorom investiranju EBRD-a u dokapitalizaciju Jadranka hotela krajem tjedna obavijestili i Zagrebačku burzu. Pismo namjere Jadranke i EBRD-a potpisano je još u rujnu prošle godine, a ugovori bi, prema Lekićevim riječima, trebali biti realizirani do kraja ovog mjeseca. Inače, novoobnovljeni lošinjski hotel Aurora s četiri zvjezdice u sklopu Jadranka hotela otvorit će svoja vrata već 31. svibnja ove godine i to će biti prvi u nizu rekonstruiranih Jadrankinih hotela. Riječ je o najvećem ulaganju u Auroru od gradnje hotela 1977. godine, a utrošit će se 130 milijuna kuna. Smještajne jedinice u hotelu bit će 391 jednokrevetna, dvokrevetna i obiteljska soba koje su prilagođene invalidima. Sobe će biti klimatizirane, opremljene telefonom, TV-om, bežičnim internet priključkom, sušilom za kosu, mini barom i sefom. Aurora će imati i wellness centar na dvije razine s pogledom na more i borovu šumu, kao i kongresni centar, odnosno polivalentnu kongresnu dvoranu sa 400-ak mjesta te manju dvoranu za sastanke za dvadesetak osoba. Osim poslovnih sastanaka, tu će se moći organizirati i partyji. Predviđeni su i prostori za djecu raznih uzrasta. U novu ponudu bit će uklopljeni već raniji sadržaji na području lošinjske Sunčane uvale kao što su su tenis, odbojka na pijesku, kuglana, mini golf, stolni tenis, najam bicikla i plovila te gastro ponuda u objektima Borik, Veli žal i Lanterna. Jutarnji list


4. veljače 2008.
Nova marina u Preku nudi 80-ak vezova
Za brodove dužine do 20 metara predviđeno je 80-ak vezova, a za jahte do 60 metara marina će imati nekoliko ekskluzivnih vezova
U Preku na Ugljanu usporedno s dogradnjom mjesne lučice počela je i gradnja nove marine koja bi prve brodove na vez trebala primiti u lipnju. Marina ima više od 80 vezova za brodove dužine do 20 metara i nekoliko ekskluzivnih vezova za superjahte duge do 60 metara te predstavlja novu destinaciju u zadarskom akvatoriju, omiljenom nautičarima.
U sklopu dogradnje mjesne lučice, koja je trajala deset mjeseci, uz produženje lukobrana marine, saniran je i obalni zid te je tako Preko uz novu marinu dobilo i obnovljenu mjesnu rivu. >Zadovoljni smo što se ovako važan projekt za mjesto Preko uspješno završio te se nadamo da će dati novu turističku prepoznatljivost mjestu, pridonijeti otvaranju novih radnih mjesta i generirati cjelokupni razvoj turizma kako u Preku, tako i na cijelom otoku Ugljanu<, ističe Ante Jerolimov, načelnik Općine Preko.
Marina "Preko" nudi siguran vez bez obzira na vremenske prilike. Uz usluge veza, nautičarima su na raspolaganju i mnoge druge pogodnosti poput modernog bloka s tuševima, praonice rublja, bežični pristup Internetu, svježa voda, struja te zbrinjavanje otpada. Marina je prometno izvrsno povezana, a od kopnene luke Zadar, koja je udaljena samo dvije i pol nautičke milje, dijeli je tek 20-minutna vožnja trajektom. Najbliža zračna luka nalazi se u Zadru i povezana je sa svim većim europskim gradovima. Do marine "Preko" može se doploviti i iz talijanskih voda, a moderna mreža autocesta omogućava jednostavni dolazak i odličnu povezanost s Europom.
>Krstarenje dalmatinskom obalom je nezaboravno iskustvo, koje očarava svojim krajolikom i kristalno čistim morem. Izuzetno mi je zadovoljstvo što sam imao priliku prenijeti svoje dosadašnje iskustvo upravo u gradnji marine "Preko" koja će nautičarima pružati jedinstveni užitak uz prekrasan pogled na cijeli Zadarski kanal<, kaže Jeff Houlgrave, direktor poslovanja Jupiter Adrije zadužen za sektor marina.
Od siječnja ove godine tvrtka Marina Preko je u stopostotnom vlasništvu tvrtke Jupiter Adria. Svojom uslugom izvrsno će dopuniti i potrebe budućeg hotela, za kojega se trenutačno provodi niz priprema za pretvaranje u hotel najviše kategorije.
Jupiter Adria je članica jednog od vodećih britanskih investicijskih fondova Jupiter Investment Management Group, sa sjedištem u Londonu. Utemeljena je 2006. godine s uredima u Londonu, Luzernu i Zagrebu, a najviše se bavi gradnjom te upravljanjem luksuznim odmaralištima i drugim turističkim kapacitetima u Hrvatskoj, kao i u drugim dijelovima jugoistočne Europe. Cilj tvrtke je razvoj kvalitetnog turizma, poštujući najviše i najnovije svjetske standarde u turizmu u gradnji integriranih odmarališta i ostalih turističkih objekata. Ljubica Ivičev Balen, Vjesnik


29. siječnja 2008.
Jeftinim letovima do 27 gradova Europe
Zagreb je povezan s Londonom, Parizom, Madridom, Barcelonom i Zürichom te gotovo cijelom Njemačkom
Hrvatska je niskotarifnim zrakoplovnim kompanijama povezana s čak 27 europskih gradova. Iako dio niskotarifnih kompanija svoju ponudu povećava (ili uvodi) u vrijeme turističke sezone, Hrvatska je tijekom cijele godine povezana s gradovima u Njemačkoj te Londonom. Njemački Germanwings, tvrtka koja je u Hrvatskoj i prva uvela takav tip zračnog prijevoza, ima najveći broj letova. Zagreb povezuje sa sedam njemačkih gradova te Londonom, Parizom, Madridom, Barcelonom i Zürichom, a Split, Zadar i Dubrovnik sa sedam njemačkih gradova te Parizom i Zürichom.
Hrvatska je sa srednjoeuropskim gradovima najbolje povezana tvrtkom SkyEurope, a za Skandinaviju i baltičke zemlje lete NorvegianAir i EstonianAir. Niskotarifne zrakoplovne kompanije posljednjih su desetak godina doživjele velik procvat, pogotovo na europskom i američkom nebu, jer niskim cijenama pokušavaju preuzeti što veći broj putnika velikim nacionalnim tvrtkama.
Od ukupnoga kapaciteta zrakoplova, na low-cost kompanije u Europi otpada čak 24 posto, a u SAD-u više od 27 posto. Prema podacima agencije OAG, specijalizirane za praćenje zračnog putovanja i transporta u svijetu, u 2006. godini 17 posto ukupnih zrakoplovnih kapaciteta u svijetu pripadalo je niskotarifnim zračnim kompanijama. U Europi je 2001. godine tek tri posto letova bilo pod oznakom low-cost, a 2006. godine udjel se povećao na 24 posto. Trenutačno u Europi postoji 56 takvih kompanija.
Među nama najpoznatijim niskotarifnim prijevoznicima su irski Ryanair, britanski EasyJet, slovački SkyEuropa i njemački Germanwings. Zanimljivo je što su najjeftinije karte na relacijama koje reklamiraju rasprodane mjesecima unaprijed.
Također, kompanije najčešće reklamiraju najnižu cijenu za određena odredišta, a ona se odnosi samo na datume koji su rezervirani mjesecima unaprijed. Uz to, u cijene nisu uračunate takse zrakoplovnih luka. Trenutačno je Hrvatska najbolje povezana s Njemačkom i Velikom Britanijom. Najveći broj linija prema Hrvatskoj ima njemački Germanwings, a po broju letova slijede njemački TUIfly, slovački SkyEurope, mađarski Wizz Air, norveški NorwegianAir i britanski EasyJet.
Pojava niskotarifnih kompanija uvjetovala je sniženje cijena redovitih linija velikih nacionalnih kompanija koje su, da bi opstale na velikom tržištu, morale sniziti cijene karata. Prema procjenama samih low-cost kompanija, one su prouzročile ukupno prosječno sniženje cijena karata u jednom smjeru unutar Europe za tridesetak posto. Istraživanja o niskotarifnim kompanijama pokazuju da je samo 2005. godine 40 takvih europskih kompanija prevezlo oko 450 milijuna putnika, što je 40 posto više nego u 2001. Tomislav Tadić, Vjesnik


25. siječnja 2008.
VOLIM HRVATSKU
Stožer akcije u Staroj Kapeli
Slavonija se konačno budi
HTZ podržava ovakve projekte i entuzijazam Antuna Tucića, na čijem su imanju članovi Stožera boravili
STARA KAPELA - Predstavnici Stožera akcije >Volim Hrvatsku< Hrvatske turističke zajednice (HTZ) na čelu s predsjednicom Povjerenstva Ines Kangler u četvrtak su bili u obilasku turističkih destinacija u Brodsko- posavskoj i Požeško-slavonskoj županiji. Prvo im je odredište bila perjanica eko-etno turizma u Brodsko-posavskoj županiji, Eko-etno selo Stara Kapela, otvoreno u jesen prošle godine. Prema riječima predsjednice Povjerenstva, HTZ podržava ovakve projekte i entuzijazam Antuna Tucića, na čijem su imanju članovi Stožera boravili. Domaćin Tucić je podsjetio da bi u ovoj godini u Eko-etno selu trebalo biti raspoloživo 34 kreveta, a kada bude završena gradnja i pet novih objekata, bit će ih 80. Svi će objekti, poput >Tucine kuće< biti izgrađeni i opremljeni u tradicionalnom slavonskom stilu, od starih cigli, crjepova, i druge građe, do autohtonog namještaja. Plan je izgraditi i hotel, kao i restoran koji će nuditi izvorne šokačke specijalitete - domaću masnu pogaču, čvarkane, krvavice, kobasice i slično. U planu je otvaranje starih obrta, te njegovanje tradicionalnih običaja. >Interes za boravak u našem selu je puno veći od trenutačnih kapaciteta<, kaže Tucić, dodajući da osim turističkih grupa u selu sve češće bilježe i boravak pojedinaca i obitelji. Kangler je naglasila da se pri odabiru najboljih turističkih destinacija ocjenjuje ulaganje u okoliš te turistička ponuda. Ocjenjujući stanje u kontinentalnom turizmu, Kavler je kazala da se >Slavonija konačno budi< te da su vidljivi pomaci u razvoju kontinentalnog turizma u posljednje dvije godine. [Anita Benić] Vjesnik

 

2. travnja 2008.
Prvi kruzer u Visu s 200 gostiju
U organizaciji Jadroagenta iz Splita, na svom prvom ovosezonskom putovanju u luku sv. Jurja u Visu uplovio belgijski kruzer "La Belle de L'adriatique" (Ljepotica Jadrana) s 200 gostiju.
Do listopada se očekuje čak 30 uplovljavanja kruzera za razliku od lanjskih pet.
M.P., Slobodna Dalmacija

 

11. ožujka 2008.
Bajs: Turističku sezonu čekamo s optimizmom

PULA - Ministar turizma Damir Bajs istaknuo je u ponedjeljak u Puli da nakon najvećeg turističkog sajma u Berlinu turistički djelatnici u Hrvatskoj imaju razloga za optimizam uoči sezone. >Veliki tour-operatori najavili su dolazak turista u Hrvatsku u okvirima našeg optimističnog očekivanja. Smatram da bi u 2008. mogao biti ostvaren plan o tri posto više turista i pet posto više dohotka, kako bismo prešli iznos od sedam milijardi eura<, rekao je Bajs tijekom svog prvog službenog posjeta Istri i susreta sa županom Ivanom Jakovčićem. Ministar Bajs najavio je prijedloge zakona izgradnji golf igrališta te zakona o tzv. turističkom zemljištu. [Saša Brnabić] Vjesnik

11. siječnja 2008.
RARITET: Ljepote Crvenog jezera kod Imotskoga
Iz dubina niknula prva stijena!
IMOTSKI - Crveno jezero kod Imotskoga, najdublje u Europi, i ovih je dana namamilo znatiželjnike koje ushićuje bisernom ljepotom, tajnovitošću, načinom nastanka, oblikom, ali i dubinom od 528 metara . Iako ono zapravo nije nimalo čudno, u svako se doba godine može vidjeti nešto novo. Tako su se sada pogledi mnogih >zalijepili < na prvoj stijeni koja je >izronila< iz dubina, što se u ovo doba godine može vrlo rijetko vidjeti. [N. M.], Vjesnik


21. siječnja 2008.
Kampu Slatina na Cresu nagrada za inovativnost u ponudi
ADAC dodijelio je nagrade kampovima koji uz klasičnu kamp ponudu nude i nove projekte i atrakcije
Na upravo završenom turističkom sajmu u Sttuttgartu najtiražniji njemački kamperski vodič, ADAC Camping und Caravaning, dodijelio je nagrade kampovima koji uz uobičajenu kampersku ponudu nude i nekakve inovativne programe i projekte, atrakcije, posebnosti. Među dobitnicima iz Njemačke, Austrije, Nizozemske i Španjolske našao se i jedan kamp iz Hrvatske, Slatina na Cresu. Novi proizvod koji je taj kamp doveo u vrh europske kamping ponude je projekt "Camping Cum Cane", odnosno projekt "Psi - nova infrastruktura i pravila za vlasnike pasa". "Riječ je o harmoniji boravka gostiju sa psima i onima bez pasa, pravilima držanja pasa u kampovima i osiguranja udobnosti kako gostima, tako i kućnim ljubimcima. Projekt je osmislio profesor Ekard Lind iz Austrije, koji je također nagrađen. Po tim pravilima, svi psi prijavljeni u kampu moraju nositi indentifikacijski privjesak, moraju biti na uzici na cestama i plažama, stazama, a za kupanje pasa određene su posebne zone, kao što su određene i zone za obavljanje nužde, a vlasnici sve iza psa moraju otkloniti u pripremljene vrećice. Noćni mir od 22 do sedam sati vrijedi kako za ljude u kampu, tako i za pse", kaže se u obrazloženju nagrade. Možda se tema o psećem turizmu čini bizarnom, ali ona je jednako važna za veliki broj ljudi koji imaju kućne ljubimce, a ne znaju kuda s njima kad odlaze na odmore, kao i za one koje tuđi kućni ljubimci uznemiravaju na odmoru. Svjedoci smo kako se ljeti, u vrijeme godišnjih odmora, na ulicama naših gradova odjednom pojave često i čopori pasa, koje su vlasnici, jednostavno, ne nalazeći drugo rješenje, odlazeći na odmor, ostavili na ulici. S druge stane, dobro situirani turistički objekti moraju imati osiguran smještaj za pse, jer inače gube često vrlo kvalitetne goste, koji se ne odvajaju od svojih ljubimaca, a najteži je slučaj kad pojedinci "prošvercaju" ljubimce u turističko naselje i onda često izazivaju bijes drugih gostiju. Evo dovoljno razloga za novi turistički proizvod, za novu vrlo traženu turističku ponudu. Očito su to ADAC-ovi gosti prepoznali kad su kamp Slatinu na Cresu s takvom posebnom ponudom za kućne ljubimce nagradili za trud i posebnost s kojom se zasigurno malo naših kampova može pohvaliti, ali primjer zasigurno mogu slijediti. A koliko je ova nagrada posebna i odnosi se upravo na posebnosti koje krase određeni turistički objekt, govori i primjer ostalih nagrađenih. Tako je njemački Kamping Park- Luneburger Heide osvojio ocjenjivače svojim tematskim vrtovima, zvučnim, vrtovima leptira, pustim vrtovima tišine kao prilike za duhovnu obnovu. Nizozemski kamp Ter Spegelt in Earsel namijenjen je najraznovrsnijim zanimacijama i interesima djece. U nagrađenom španjolskom kampu Kiko Park in Playa de Olivia zbog bogate wellness i gastro ponude gosti borave i cijele zime, dok je drugi njemački kamp Caravanpark Tennese u Gornjoj Bavarskoj nagrađen za specifično oblikovanje putokaza i parcela. Budući da je naša kampinška ponuda posljednjih godina stagnirala, da se u nju najmanje ulagalo, ovi primjeri mogli bi biti putokaz vlasnicima kako gosti danas sve više traže posebni doživljaj, nešto specifično, što ne mogu vidjeti i doživjeti baš svagdje. (www.poslovni.hr)


25. siječnja 2008.
Turistima autohtoni proizvodi
Održan okrugli stol na temu povezivanja malih sirara i vinara s vinskih cesta
SVETI IVAN ZELINA - O potrebi povezivanja malih sirara i proizvođača vina, ponuđača na Zelinskoj i Plešivičkoj vinskoj cesti, razgovaralo se jučer u vinotočju obitelji Željka Kosa u Hrnjancu.
Na okruglome stolu >Sir uz vino na vinskoj cesti<, održana su predavanja o ponudi sireva na obiteljskim poljoprivrednim gospodarstvima, zahtjevima i perspektivama tradicijskog sirarstva, vinima i sirevima Zagrebačke županije, zaštiti autohtonih prehrambenih proizvoda te kreditiranju seoskog turizma.
Lidija Galjar, rođena Zagrepčanka, doselila je prije pet godina u zelinski Goričanec i od tada je, šali se, >novopečena prigorska čobanka<. Nabavila je matično stado ovaca, kasnije i desetak koza, i proizvodi sir. Planira urediti mini siranu, ali kaže da mali proizvođači ne nailaze na podršku banaka, a bez kredita ne mogu širiti i unaprijediti proizvodnju. >Zasad sir prodajem, uglavnom na specijaliziranim sajmovima i po narudžbi kupaca. Dobro je što su se na jednome mjestu našli vinari i proizvođači sira. Živimo jedni pored drugih, a dosad nismo ozbiljnije surađivali<, kaže gospođa Galjar.
Suradnja vinara i malih proizvođača sira dosad nije bila dobra. Hrvatski zavod za poljoprivrednu savjetodavnu službu, Zagrebačka županija, Udruga malih sirara >Sirek< i Udruga vinogradara i vinara >Zelvin< i organizirali su njihovo okupljanje kako bi se bolje upoznali i započeli razgovore o suradnji.
>Dobro je poznato da se vino i sir odlično sljubljuju, posebno kada se kuša više različitih vina. Sir tada neutralizira sve >strane mirise<, kaže zelinski vinar Zdravko Puhelek dodajući da zadnjih desetak godina s poboljšanjem kakvoća zelinskih vina, raste i kvaliteta sira. Samir Kalit, sa zagrebačkoga Agronomskog fakulteta, okupljenima sirarima je poručio da, ako se ozbiljno žele baviti proizvodnjom, moraju investirati u uređenje mini sirana.
>Proizvođači se, neminovno, moraju pripremiti za ulazak u EU. Mora se ulagati u mini sirane jer se proizvodnja nakon 2009. više neće moći odvijati u neadekvatnim prostorima<, rekao je Kalit. Dražen Kopač, Vjesnik

1 - 2


 

Vijesti | Audio | Dom i svijet | Turizam | Nekretnine | Oglasnik | Knjige | Hrvati izvan domovine | Linkovi | Marketing | O nama

Copyright 1999 - 2001 Croatian Information Centre. All rights reserved.
Reproduction or copying of images is prohibited.
Croatian Information Centre - Service Agreements
Contact Croatian Information Centre