HIC http://www.made-in-croatia.com.hr/
turističke vijesti

 



 

 

 



13.veljače 2020.
TURIZAM
U ovoj godini se očekuje ponavljanje turističkih rezultata iz 2019.godine

turisti


U ovoj godini očekuje se ponavljanje turističkog rezultata iz 2019. odnosno blagi rast turističkog prometa do 3 posto, rečeno je u srijedu na proširenoj sjednici Turističkog poslovnog vijeća u Hrvatskoj gospodarskoj komori (HGK), na kojoj su predstavljeni projekti Hrvatska turistička kartica i Tjedan odmora vrijedan.

Potpredsjednik HGK za poljoprivredu i turizam Dragan Kovačević istaknuo je kako je HGK zaprimila već niz upita za nove projekte, a posebno od kontinentalnih turističkih djelatnika, navodi se u priopćenju iz HGK.

I predsjednik Turističkog poslovnog vijeća pri HGK Franco Palma smatra kako postoji dobar potencijal za ostvarenje dobrih rezultata ova dva turistička projekta. “Akcije koje se događaju pojavljuju se u prostoru koji je nama u turističkom sektoru interesantan jer nam je slobodan. Uz višestruke benifite i sami turistički djelatnici mogu u njemu očekivati prostor za zaradu”, smatra Palma. 

„Hrvatska turistička kartica“ nova je mjera za poticanje potrošnje u ugostiteljstvu i turizmu u Hrvatskoj“, istaknuo je pomoćnik ministra turizma Robert Pende, kojom se omogućuje zaposlenicima pristupačniji odmor kroz povećanje primitaka po osnovi rada što je već propisano Pravilnikom o izmjenama i dopunama Pravilnika o porezu na dohodak od 1. rujna 2019. godine.

Tim propisom uvedena je novina da se porez na dohodak ne plaća i na naknade za podmirivanje troškova ugostiteljskih, turističkih i drugih usluga namijenjenih odmoru zaposlenika do iznosa 2.500,00 kuna godišnje. Cilj je, naglasio je Pende, poticati domaću ugostiteljsku turističku potrošnju, povećanje udjela domaćih turista, povećanje popunjenosti smještajnih i drugih kapaciteta, smanjenje izražene sezonalnosti te povećanje primitaka radnika po osnovi radnog odnosa, navodi se u priopćenju. 

Osim toga, Ministarstvo turizma u partnerstvu s Hrvatskom turističkom zajednicom prvi put će provesti akciju Tjedan odmora vrijedan od 10. do 19. travnja ove godine. Riječ je o projektu kojim se također potiče domaće goste na turistička kretanja, pri čemu će ponuda turističkih usluga uključenih partnera biti upola jeftinija.

Kroz navedenu akciju svi građani Hrvatske imat će priliku upoznati i posjetiti različite dijelove naše zemlje uz povoljnije cijene za brojne turističke proizvode, od smještaja, prijevoza, znamenitosti pa sve do ugostiteljskih usluga i različitih doživljaja.

Kovačević se također osvrnuo i na važnost Zakona o turističkom zemljištu kao jednom od strateških turističkih zakona koji je posebno povezan i s investicijama.

„Iz tog razloga organizirat ćemo raspravu prije drugog čitanja ovog zakona u Saboru kako bi pojasnili svoja stajališta i pretvorili ih u amandmane koje bismo uputili u Sabor”, istaknuo je Kovačević dodavši kako nastavljaju s praksom održavanja tematskih sjednica kako bi gospodarstvenici iz realnog sektora izravno ministarstvima i institucijama postavljali pitanja prije donošenja novih zakonodavnih rješenja.

Što se tiče turističkih rezultata, lani je ostvareno 20,7 milijuna dolazaka, što je porast od 4,9 posto i 108,6 milijuna noćenja ili 2,4 posto više nego u 2018.  

"U 2020. cilj je zadržati ostvarenu tržišnu poziciju na emitivnim tržištima te se očekuje ponavljanje turističkog rezultata iz protekle godine odnosno blagi rast turističkog prometa do 3 posto", rekao je  direktor glavnog ureda Hrvatske turističke zajednice Kristjan Staničić, a posebno je istaknuo kako vjeruje da je Hrvatska, od gotovo 21 milijun turista, sposobna zaraditi više nego do sada.

Razdoblje ranog bukinga je pri kraju i prve informacije o prodaji govore o dobroj poziciji Hrvatske na turističkom tržištu. Interes za Hrvatskom je na visokoj razini. „U Njemačkoj očekujemo rast tržišta u rasponu do 3 posto, dok u ovom trenutku za razliku od istog razdoblja lani buking nije usporen“, pojasnio je Staničić.

Pozitivni trendovi očekuju se i na austrijskom tržištu, a očekuje se i pozitivan utjecaj na rast prometa od uvođenja novih zračnih linija (Ryanair/Laudamotion i Austrian Airlines). Naime, prema najavama u ljetnom rasporedu letenja Hrvatska će biti povezana s emitivnim tržištima s više od 50 novih linija. 

Staničić se osvrnuo i na aktualnu situaciju s korona virusom i rekao da je zabilježen pad  gostiju iz Kine kao posljedica širenja virusa. “I Talijani bilježe smanjenje gostiju iz Kine, posebice jer imaju izravne veze letovima prema primjerice Milanu i Rimu. No tržište se stoga okreće drugim dijelovima Europe. Pratit ćemo situaciju na kineskom tržištu i reagirati prema potrebama”, ocijenio je  Staničić. (Hina/FaH)



Zagreb

Prema podacima Turističke zajednice grada Zagreba, u siječnju je zabilježeno 61.509 dolazaka te 132.180 noćenja, što predstavlja porast od 10 posto u odnosu na isto razdoblje prošle godine. Ostvareno je 18.200 (+11%) dolazaka domaćih gostiju te 43.309 (+9%) dolazaka stranih.

Najbrojniji su bili posjetitelji iz: Italije, BIH, Južne Koreje, Njemačke i Srbije. Od ukupno registriranih noćenja, domaći turisti su ostvarili 38.312 (rast 8%) te strani 93.868 (rast 10%), a prvih pet mjesta zauzimaju: Italija, BIH, Njemačka, SAD i Srbija.

 
„Ovo deset postotno povećanje dolazaka i noćenja možemo zahvaliti početku našeg predsjedanja Vijećem Europske unije, ali i činjenici da smo se kao zanimljiva, tzv. city-break, destinacija uspjeli pozicionirati ne samo na karti Europe, već i na karti svijeta. Tome u prilog govori i porast od čak 41 posto u noćenjima gostiju iz SAD-a, čemu su pridonijele intenzivne marketinške aktivnosti TZGZ-a na tom tržištu. Posebno bih istaknula dobru suradnju TZGZ s Predstavništvom Hrvatske turističke zajednice u New Yorku. A, osim toga, proveli smo i online kampanju sa poznatim Smithsonian Magazine-om koji obrađuje teme popularne kulture, povijesti, umjetnosti i inovacija na pregledan i širokoj publici zanimljiv način“, izjavila je ovom prilikom direktorica TZGZ, Martina Bienenfeld.
 
Naime, kroz 2019. godinu TZGZ je ostvarila suradnju s renomiranom američkom Smithsonian Institution, putem čijeg se online magazina promovirala zagrebačka turistička i kulturna ponuda. Za tu svrhu kreirana je posebna internetska stranica posvećena kulturnoj ponudi: http://culture.infozagreb.hr/, a kampanja TZGZ-a ostvarila je uspjeh među čitateljima koji su na člancima o zagrebačkoj turističkoj i kulturnoj ponudi boravili čak dva i pol puta više vremena, nego na drugim člancima tog tipa.
 
Uz hrvatsko predsjedanje Vijećem Europske unije koje traje do kraja lipnja, veći broj turista u nadolazećim mjesecima svakako će biti potaknut i raznim događanjima. Tako se već idući mjesec očekuje četvrti po redu Festival svjetla Zagreb, koji obilježava početak proljeća i sezone brojnih događanja na otvorenom.



ministarstvo turizam/ HIC.hr
foto:




 

Vijesti | Audio | Dom i svijet | Turizam | HIC TV | Oglasnik | Knjige | Hrvati izvan domovine | Linkovi | Marketing | O nama

Copyright 1999 - 2001 Croatian Information Centre. All rights reserved.
Included in this bulletn: Reproduction or copying of images is prohibited.
Croatian Information Centre - Service Agreements
Contact Croatian Information Centre