Vijesti | Audio | Dom i svijet | Turizam | HIC TV | Oglasnik | Knjige | Hrvati izvan domovine | Linkovi | Marketing | O nama

 



Snaga zelena ploda
Kalorični pistacio osnažuje metabolizam, smanjuje kolesterol i pomlađuje
Kad u posljednje vrijeme stručnjaci za prehranu sastavljaju jelovnike, sve češće u njih uključuju i pistacio. Riječ je o visoko kaloričnu orašastu plodu neobične zelene boje koji rado jedemo kao grickalicu ili sastojak slastica.




TJEDNI SAVJETI O BIO-PROIZVODNJI
Kopriva - pali i žari, ali i liječi i stimulira
Ljekovita je, jestiva i nadasve korisna za opće stanje organizma. Još u Grčkoj koristila se za masažu protiv reumatskih bolova. Utječe na izmjenu tvari i u organizmu potiče izlučivanje probavnih sokova te olakšava metabolizam masti.


Tajne sportskog jelovnika
I sportaši i rekreativci dobro znaju da nije dovoljno vježbati, nego treba pametno jesti
Budući da su aktivni sportaši tijekom napornih treninga izloženi iznimnim tjelesnim i psihičkim naporima moraju se hraniti prema posebno sastavljenom planu prehrane. VIŠE

ZDRAVA HRANA
Začinsko bilje
Blagodat ljeta je i svježe začinsko bilje. Dodaje se uglavnom pri kraju jela i čini ga punijim, bogatijim te donosi osvježenje i raznolikost u prehranu.
Bosiljak - pomaže u borbi protiv prehlade. Koristi se u salatama, preljevima, juhama, tjesteninama i u kombinaciji s rajčicom.
Kadulja - reducira znojenje, pomaže kod navala vrućine i noćnog znojenja. Zaustavlja laktaciju, pročišćava i osvježava grlo. Najbolja je u juhama, složencima i jelima iz pećnice te preljevima.


Patlidžanom protiv karcinoma
Povrće i voće plavih i crvenih boja pomaže u borbi protiv raka
Istraživanje koje su proveli članovi američkog Društva kemičara u Bostonu utvrdilo je da povrće i voće tamnih nijansi ima ključnu ulogu u prevenciji i borbi protiv različitih oblika karcinoma.Iako je i ranije dokazano da soja sadrži zdrave, potpuno nemasne supstancije koje pomažu u ublažavanju bolesti, najnovije je istraživanje pokazalo da slične učinke imaju i određeni crveni, plavi i zagasiti plodovi.

Oprezno s kilogramima
Iako mnoge trudnice misle da tijekom trudnoće ne moraju misliti na višak kilograma stručnjaci preporučuju da se povede računa o kilogramima koji će se steći. Ako nose jedno dijete, žene normalne težine mogu se udebljati do 13, a osobe koje već imaju višak kilograma - 11. Jedino one žene koje imaju manjak kilograma mogu dobiti 18 kilograma. Kada su u pitanju blizanci ili više djece tada i dobivena kilaža može biti veća.


TJEDNI SAVJETI O BIOPROIZVODNJI
Ekološko kozje mlijeko - tradicija u službi zdravlja
Pogrešno se misli da kozje mlijeko ima čudan miris. Budući da se taj efekt javlja jedino ako se koze drže zajedno s jarčevima, odnosno ako se tijekom mužnje nalaze u neposrednoj blizini, čini se važnim ponoviti osnovne uvjete koje trebaju ispunjavati nastambe za koze. VIŠE


PISTACIO
Šačica na dan snižava kolesterol
Šačica pistacia na dan dobra je prevencija od kardiovaskularnih bolesti, poručuju američki znanstvenici.
On smanjuje kolesterol i arterije održava zdravima. Samo 84 grama pistacia na dan dovoljno je da uvelike umanji rizik od obolijevanja. Znanstvenici s državnog pennylvanijskog sveučilišta podijelili su ispitanike u tri skupine.

ZDRAVOM PREHRANOM I UNOŠENJEM OMEGA TRI MASNIH KISELINA DO VITKOSTI I ZDRAVE STAROSTI
Što je to funkcionalna hrana?
To su probiotici, dijetetski napici, vitaminizirani preparati, hrana za sportaše, vode s dodacima, margarini i biljne masnoće, dakle oni proizvodi kojih je osnovica vrhunska sirovina, ekološki proizvod

VIŠE


Sve prednosti NARANČE
B udući da se baš sada na tržnicama i u prodavaonicama nude različite vrste naranči, preporučljivo ih je svakodnevno jesti. Zato što je to voće narančaste kore i vodenaste pulpe iste nijanse ili crvene boje pravi rudnik vitamina i ljekovita namirnica, pa je svejedno jede li se oguljena i sirova ili kao sok.



Prehrana u službi ljepote
Koža će postati sjajnijom i ljepše boje ako pazite što jedete i izbjegavate jako začinjena jela
Prehrana je vrlo važna za naše zdravstveno stanje, a o njoj ovisi i izgled kože. Iako kozmetičari i dermatolozi savjetuju da je treba pravilno njegovati preparatima namijenjenim određenom tipu kože, obvezno će podsjetiti i na to da će zablistati i postati ljepše boje ako pazite što jedete. Zato je nužno nekim namirnicama, ovisno o tipu kože, dati prednost na tanjuru, dok druge treba zanemariti. VIŠE


NEPLODNOST
IZBJEGAVAJTE skrivene MASTI
Transmasne kiseline utječu na fertilitet i treba ih jesti što manje
S krivene masti u mnogim vrstama hrane mogu povećati rizik od neplodnosti za 70 posto, upozoravaju britanski znanstvenici. Stoga poručuju svim ženama koje žele zatrudnjeti da izbjegavaju transmasne kiseline. One se koriste u mnogim precesuiranim namirnicama koje nemaju pravu nutritivnu vrijednost poput čokolada, pita i brze hrane.


Gusti sok zdraviji
Gusti sok od jabuke četiri je puta zdraviji od bistrog, te pomaže u prevenciji raka i srčanih oboljenja, otkrili su to istraživači s poljoprivrednog fakulteta u Wroclawu u Poljskoj. Mnogi ljubitelji soka od jabuke uglavnom smatraju da je bistri sok čistiji i stoga zdraviji. No pokazalo se da oni sokovi koji sadrže i meso jabuke imaju više sastojaka koji smanjuju rizik od raka. Voće sadrži polifenole, antioksidante koji mogu uništiti one kemikalije u organizmu koje oštećuju stanice u tijelu. Znanstvenici su proučavali samo sok od jabuke, te je ostalo nepoznato može li se ista spoznaja primijeniti i na druge voćne sokove.


10 dana za tesanje linije
Dolaze nam blagdani, doba godine kada većina ljudi želi uživati u obilju bogate trpeze. To uglavnom rezultira prejedanjem i osjećajem krivnje nakon pretrpavanja. Kako biste organizam pripremili na sve one kalorijske bombe kojima ćete ga obasipati možete nekoliko dana prije jesti laganiju hranu.


Sjemenke kao specijalitet
Sjemenke grejpa uništavaju mikrobe, a limunove i lubeničine su dobri laksativi
Pred nastupajuću sezonu prehlada i gripe preporučljivo je konzumirati voće i povrće kako bi organizam dobivao što više vitamina i minerala. Tako se jača imunitet, jer se tako uspješnije borimo protiv bolesti.
Ljekovitost voća i povrća je neupitna, ali malo ljudi zna da su sjemenke nekih voćki posebno zdrave. Slučaj je to s grožđem čije se koštice mogu >grickati<, jer su blagotvorne za probavu. U organizmu sprječavaju stvaranje pločica kolesterola rizičnih za srčani i moždani udar
. VIŠE

ORASIMA PROTIV OVAPNJENJA ARTERIJA
- Konzumiranje nekoliko oraha na dan nakon obroka moglo bi pomoći organizmu da se smanji šteta koju arterijama nanosi pretjerano masna hrana, izvijestili su španjolski znanstvenici. Vjeruje se da su orašidi bogati sastojcima koji smanjuju ovapnjenje arterija i čine ih fleksibilnima.



Koje vino ide uz koju vrstu sira?
Sir i vino imaju puno toga zajedničkog i u njima se uživa od najstarijih vremena. Oboje su proizvodi fermentacije. Oboje se jedu svježi ili zreli. Staro je uvjerenje da se crvena vina dobro slažu s tvrdim sirevina, a bijela s mekim - ali uvijek postoje iznimke.


ZDRAVLJE
Ljetno čuvanje i priprema namirnica zahtijevaju poseban oprez zbog pojačana razmnožavanja mikroorganizama

Ljetne zamke: Spriječite trovanje hranom
Autor Lada Novak, Ivana Vodogažec
Ljetne temperature daju poseban poticaj mikroorganizmima, što je osobito opasno za čuvanje i pripremu hrane mnoge se namirnice lako mogu pokvariti i prouzročiti otrovanje. To se, na sreću, lako može spriječiti održavanjem osobne higijene i čistoće radnoga prostora te pravilnim skladištenjem namirnica.

VIŠE


NUTRICIONISTICA DR. SC. DONATELLA VERBANAC OTKRIVA PRAVILA VELIKOG PROLJETNOG PROČIŠĆAVANJA ORGANIZMA
Zdravlje počinje doručkom
Doručak je obrok koji regulira osjećaj apetita tijekom cijelog dana i nadasve je važan za održavanje ravnoteže između potrebe i potražnje hrane



Jedite da biste smršavjeli
Montignac tvrdi da su pravilan odabir namirnica, tradicionalan način pripreme jela i zajedničko blagovanje najbolja obrana od pretilosti i najčešćih bolesti naše civilizacije.
Proljeće i sunce koje je granulo nakon gotovo pola godine zime i mraka mnoge bi nagnali da se dobro pogledaju u ogledalo i razmisle o raznoraznim dijetama kako bi smršavjeli i mogli se uvući u odjeću koja će ih razgolititi. Prva pogreška.


Čarobna juha
U trenucima "vučje gladi" najbolji je izbor, koji istovremeno hrani i omogućuje gubitak kilograma - juha. Zanimljiva jednogodišnja studija otkrila je da su osobe s viškom kilograma, a koje su svakoga dana za "marendu" konzumirale juhu, izgubile oko 7 kilograma, dok su one koje su jele kalorijski jednaku hranu u obliku energetskih pločica izgubile 35 posto manje. Iako su obje izabrane namirnice imale jednak broj kalorija, glavna je razlika u volumenu i tome da juha jednostavno zauzima više mjesta u želucu - oni koji su je redovito jeli manje su osjećali glad pa su unosili manje kalorija tijekom dana. Hrana s nižim omjerom kalorija u odnosu na masu - poput kokica, povrtnih juha i svježeg povrća - može na taj način posredno uzrokovati gubitak kilograma. Kad se radi o uključivanju juhe u dijetni plan, trebalo bi izbjegavati kremaste juhe, bogate kalorijama i masnoćom, a umjesto njih izabrati juhice s povrćem, grahom, graškom, lećom ili smeđom rižom, koje su zasitne, a istodobno pomažu mršavljenju. Glas Istre (www.glasistre.hr)
Mlijeko saveznik sportaša
Mliječni proizvodi izvor su "čudotvornog nutrijenta" konjugirane linolne kiseline (CLA) koja utječe na uspostavljanje povoljnog omjera masnog i nemasnog tkiva u organizmu
Jeste li znali da su mliječni proizvodi izvor "čudotvornog nutrijenta" konjugirane linolne kiseline (CLA) koja utječe na uspostavljanje povoljnog omjera masnog i nemasnog tkiva u organizmu? Studije provedene na miševima pokazale su da CLA potiče razgradnju masnog tkiva, a pritom čuva mišićnu masu od razgradnje. Stoga su izvori CLA poput mlijeka i mesa posebno dragocjeni sportašima kako bi postigli idealan sastav tijela.

 

1 - 2 - 3 - 4 - 5

Vijesti | Audio | Dom i svijet | Turizam | HIC TV | Oglasnik | Knjige | Hrvati izvan domovine | Linkovi | Marketing | O nama

Copyright 1999 - 2001 Croatian Information Centre. All rights reserved.
Included in this bulletin: Reproduction or copying of images is prohibited.
Croatian Information Centre - Service Agreements
Contact Croatian Information Centre