Bundeva kraljica jeseni



Bogata je složenim ugljikohidratima pa stabilizira razinu šećera u krvi, beta karotenom, vitaminima C, E i B skupine te mineralima kalijem, kalcijem i fosforom. Meso bundeve lako je probavljiva namirnica, male energetske vrijednosti
Bundeva je većini ljudi poznata kao ukras koji dolazi s kasnim ljetom i početkom jeseni, a sve je više onih koji je uvrštavaju u svoj jelovnik. To ne čudi jer je izvanredna okusa, ali i hranjiva namirnica koja se lako čuva. Mnogo je vrsta bundeva, a svima je zajedničko da jednom ubrane mogu stajati nekoliko mjeseci pa i do godinu dana na suhom i hladnom mjestu. To zapravo pokazuje da sadrže nevjerojatnu vitalnu energiju i snagu obnavljanja koja se nastavlja i u našem organizmu kada je jedemo.
Bundeva je bogata složenim ugljikohidratima, što znači da nam pomaže da održimo stabilnom razinu šećera u krvi. Posebno je bogata beta karotenom, vitaminima C, E i B skupine te mineralima kalijem, kalcijem i fosforom. Meso bundeve lako je probavljiva namirnica, male energetske vrijednosti. Mogu je jesti svi, a posebno se preporučuje kao pire-kašica za male bebe.
Iako se najčešće konzumira pečena u pećnici, od nje se mogu pripremiti juhe, preljevi, jela od povrća, pa i deserti. Njezin blago slatkasti, ali pun okus izvrsno se slaže s različitim začinima od muškatnog oraščića, kima, klinčića, do papra i đumbira. Kušajte je u gustim krepkim juhama, varivima i rižotu. Odlične su punjene rižom i povrćem, narezane na šnite i pečene u pećnici, a posebno su ukusne palačinke i pite od slatkastog mesa bundeve. Dobra vijest za sve one koji paze na svoju težinu je da bundeva sadrži vrlo malo kalorija, svega 28 na 100 grama.
D. STANČIN

Juha od bundeve s kaduljom
Sastojci: 1 luk, 100 g celera, 2 žličice kadulje, 2 žlice maslinovog ulja, 250 g bundeve, 1 šalica suhoga graška, 3 lovorova lista i komadić kombu alge, 5 šalica vode ili temeljca, 1 žlica tamarija, na vrh noža bijelog papra
Priprema: Luk narežite na kockice. Celer ogulite pa narežite na kockice. Zagrijte maslinovo ulje pa propirjajte luk, celer i kadulju. Dodajte kocke bundeve i suhi grašak. Ulijte vodu ili temeljac i stavite lovor i kombu algu. Kada zakuha, smanjite vatru i kuhajte pola sata. Izvadite kombu i lovor, izmiksajte u kremu i vratite na vatru da još jednom zakuha. Dodajte tamari i malo papra pa ostavite poklopljeno 3-4 minute. Možete ukrasiti listićima peršina.(iz kuharice >Jesen< Jadranke Boban Pejić)
Glas Istre


 

Vijesti | Audio | Dom i svijet | Turizam | HIC TV | Oglasnik | Knjige | Hrvati izvan domovine | Linkovi | Marketing | O nama

Copyright 1999 - 2001 Croatian Information Centre. All rights reserved.
Included in this bulletin: Reproduction or copying of images is prohibited.
Croatian Information Centre - Service Agreements
Contact Croatian Information Centre